کوبا: آمریکا همدست و شریک اسرائیل در نسل کشی فلسطینیان است

تهران- ایرنا- میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا در واکنش به وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط آمریکا تاکید کرد که واشنگتن همدست و شریک رژیم صهیونیستی در فاجعه ی نسل کشی فلسطینیان است.

به گزارش ایرنا، دیاز کانل سه‌شنبه در شبکه‌های اجتماعی نوشت: آمریکا بار دیگر قطعنامه شورای سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه و پایان جابجایی اجباری مردم فلسطین را وتو کرد. آنها در نسل‌کشی اسرائیل علیه فلسطین همدست هستند.

آمریکا سه‌شنبه بار دیگر قطعنامه پیشنهادی برقراری آتش بس فوری در غزه را که این بار از سوی الجزایر به نمایندگی از کشورهای گروه عربی در سازمان ملل ارائه شده بود، برغم کسب ۱۳ رای مثبت اعضای این شورا، وتو کرد. انگلیس دیگر عضو شورای امنیت نیز به آن رای ممتنع داد.

این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس در غزه از سوی آمریکا وتو می‌شود.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در توجیه اقدام آمریکا مدعی شد: ما امروز از قطعنامه‌ای که مذاکرات حساس را به خطر می‌اندازد، حمایت نکردیم. در واقع، برت مک گورک هم اکنون در منطقه است و فردا در قاهره جلساتی خواهد داشت. سپس به اسرائیل خواهد رفت تا ببینیم می توانیم به توافق آزادی گروگان ها دست یابیم یا خیر. رای دادن به این قطعنامه می توانست این مذاکرات را به خطر بیاندازد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین سه شنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۹ هزار و ۱۹۵ نفر و شمار زخمی‌ها هم به ۶۹ هزار و ۱۷۰ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha