۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85392427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آرامش در جبهه لبنان با توقف تحرکات تل‌آویو میسر می‌شود/ تاکید بر فشار جامعه جهانی

تهران- ایرنا- همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، بیروت از جامعه جهانی خواست که به تل‌آویو برای توقف این حملات فشار آورند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از النشره، وزارت خارجه لبنان در بیانیه ای از همه کشورهایی که به دنبال حفظ ثبات و آرامش در جنوب این کشور هستند، خواست حملات متوالی و مداوم رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم کنند.

در این بیانیه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به «الغازیه» در جنوب لبنان، از جامعه بین المللی خواسته شده تا به تل آویو برای توقف اقدامات تحریک آمیز خود برای گسترش جنگ فشار وارد آورند.

وزارت خارجه لبنان با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه جنگ، آن را نه تنها تهدیدکننده امنیت و ثبات این کشور بلکه تهدیدی برای امنیت و ثبات کل منطقه و موجب ویرانی و فاجعه دانست.

این در حالی است که پیش از این، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد: اشغالگران به دنبال فشار نظامی برای اطمینان بخشی به شهرک نشینان و جبهه های لبنان، عراق، سوریه و دریای سرخ به عنوان جبهه های حامی غزه هستند.

وی افزود: هدف توقف جنگ غزه و این تصمیمی در دست واشنگتن است. دولت آمریکا شریک جنایات در غزه است، زیرا توان توقف جنگ را دارد.

فضل الله ادامه داد: مقاومت آماده همه سناریوها و بدترین احتمالات است. همه مناطق رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های مقاومت لبنان است و به سبب صلابت مقاومت در فلسطین و لبنان، اهداف اشغالگران ناکام مانده است. دشمن در وضعی نیست که بتواند شروط خود را دیکته کند.

منابع لبنانی ساعاتی قبل اعلام کردند که ۱۴ غیرنظامی در بمباران روستای الغازیه واقع در جنوب لبنان زخمی شدند. بیشتر زخمی‌های بمباران رژیم صهیونیستی، کارگران سوری و فلسطینی بودند.

پیش تر تارنمای العهد گزارش داده بود، ارتش رژیم صهیونیستی اطراف روستای الغازیه شهر صیدا در جنوب لبنان را هدف حمله پهپادی قرار داده است. این حملات پس از آن انجام شد که حزب الله لبنان عصر روز دوشنبه از هدف قرار دادن سه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha