۳۵ سانتیمتر برف و ۴۵ میلیمتر باران؛ بیشترین بارش‌ها در شرق استان سمنان بود

سمنان - ایرنا - رضوان و حسین آباد کالپوش در شهرستان میامی بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته را در استان سمنان به میزان ۳۵ سانتیمتر برف و ۴۵ میلیمتر باران ثبت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی استان سمنان، در ۲۴ ساعت گذشته در حسین آباد کالپوش ۳۵ سانتیمتر برف و ۴۵ میلیمتر باران و در رضوان ۲۵ سانتیمتر برف و ۴۲ میلیمتر باران بارید.

شهرستان میامی همچنان بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته را به خود اختصاص داده است به طوری که در حق‌الخواجه هشت و در نردین هفت سانتیمتر بارش برف ثبت شد و پس از این شهرها، تاش در شهرستان شاهرود با پنج سانتیمتر، بیشترین بارش برف را ثبت کرد.

بارندگی ها در دیگر نقاط استان سمنان نیز به گونه ای بود که در سرخه هفت، در حق‌الخواجه پنج و در تاش شاهرود پنج میلیمتر باران بارید.

هواشناسی تنش دمایی تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش برای استان سمنان پیش‌بینی کرده بود؛ به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای رضوان به ۶ درجه سانتیگراد زیرصفر رسید. گرمسار نیز با ۱۵ درجه گرمترین نقطه در استان سمنان بود.

هواشناسی استان سمنان برای روزهای پنجشنبه تا شامگاه دوشنبه هشدار سطح زرد و هشدار سطح نارنجی هواشناسی کشاورزی اعلام کرده بود و سامانه ناپایدار جوی امروز از استان خارج می‌شود.

ناپایداری جوی و بارش ها به گونه ای بود که فرمانداری میامی مدارس منطقه کالپوش را برای امروز غیرحضوری اعلام کرد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha