۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85389674
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر خارجه هند: ما ضد غربی نیستیم

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبر: 85389674
وزیر خارجه هند: ما ضد غربی نیستیم

تهران- ایرنا- «سوبرامانیام جایشنکار» وزیر خارجه هند اعلام کرد که این کشور غیر غربی است اما ضد غربی نیست و روابط رو به پیشرفتی با کشورهای غربی دارد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری دویچه وله، «سوبرامانیام جایشنکار» امروز (شنبه ۲۸ بهمن) در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره عضویت هند در گروه بریکس گفت: یک تفاوت بین غیر غربی و ضد غربی وجود دارد. ما غیر غربی هستیم اما یک رابطه خوب و رو به رشد با غرب داریم.

وی همچنین در مورد توانایی هند برای داشتن روابط دوستانه با روسیه و غرب معتقد است که دهلی‌نو روابط با گزینه‌های متعدد را به خوبی مدیریت کرده است.

وزیر خارجه هند در این باره توضیح داد: من گزینه‌های متعدد دارم. آیا مشکلی وجود دارد که من به اندازه کافی برای داشتن گزینه‌های متعدد باهوش هستم؟

هند با وجود روابط رو به پیشرفت با کشورهای غربی در حال حاضر عضو بریکس، یک گروه اقتصادی با حضور چین و روسیه است که در راستای مقابله با بلوک‌های غربی شکل گرفته است.

دهلی‌نو همچنین در قبال جنگ اوکراین سیاست میانه‌ای را اتخاذ کرده و ضمن عدم محکومیت روسیه در این جنگ، به قطعنامه محکومیت مسکو در سازمان ملل رای ممتنع داده است.

هند تا حد زیادی موضع بی طرفی خود را حفظ کرده است. از مقصر دانستن روسیه برای تهاجم خودداری کرده و ضمن پیگیری برای راه حلی دیپلماتیک به دنبال افزایش خرید نفت از روسیه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha