۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 802
کد خبر: 85387948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قالیباف: با دوقطبی‌های کاذب ظرفیت و انرژی جامعه را هدر ندهیم

تهران ـ ایرنا ـ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مبتنی‌بر دانش گام برداریم، به قدرت حل مسئله می‌رسیم، گفت: با دوقطبی‌های کاذب ظرفیت و انرژی جامعه را هدر ندهیم.

به گزارش ایرنا، «محمد باقر قالیباف» عصر امروز در افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه بدون شک همه امت اسلامی و جوامع اسلامی در تلاش هستند که بتوانند شاخص‌های اسلامی بودن را در دولت‌های خودشان و در خانواده‌هایشان پایه‌گذاری و توسعه بدهند،گفت: مهم‌ترین سنجه‌ برای یک جامعه و خانواده اسلامی و انسان متدین بدون شک قرآن کریم و مکتب اهل بیت است. این مهم‌ترین سنجی است که اگر ما صادقانه به آن نگاه کنیم و قیاس کنیم راه نجات ما آنجا و در این مسیر است.

وی افزود: اگر به دنبال هدایت هستیم باید بر قرآن و فرهنگ قرآنی تکیه کنیم و طبیعتاً و بدون شک هدایتی که برخاسته از مکتب قرآنی باشد به سمت رشد حرکت خواهد کرد و دقیقاً در نقطه مقابل تحجر،رکود و انفعال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کتابی برای هدایت ، تعلیم و تربیت است، یاد آور شد: ماموریت نبی مکرم اسلام است که تعلیم ، تربیت و حکمت به جامعه آموخته شود. قرآن برای فراگرفتن این موارد است، به همین‌ حهت اینگونه نشست‌ها بهترین هنجارسازی‌ها را می‌کند.

قالیباف، قرآن کریم را کتاب زندگی، حکمرانی و اداره و رشد جامعه دانست و افزود: مهمترین و اصلی‌ترین شاخص برای یک جامعه رشد تفکر و عقلانیت دینی در آن جامعه است.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی، جامعه‌ای است که در آن رشد و عقلانیت دینی هر روز بیشتر از قبل باشد، تاکید کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امام ما امام تحول است ریشه درهمین نکته دارد.
قالیباف اضافه کرد: در عید مبعث مقام معظم رهبر انقلاب به این موضوع اشاره کردند که انقلاب اسلامی در ادامه بعثت و برای تحول ، رشد و احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این انقلاب رو به جلو ادامه دارد و ان‌شاءلله پیش خواهد رفت به طوری که دیده ایم چه تاثیراتی در اتحاد مسلمین و مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مبتنی‌بر دانش گام برداریم، به قدرت حل مسئله می‌رسیم، گفت: با دوقطبی‌های کاذب ظرفیت و انرژی جامعه را هدر ندهیم.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha