طرح نذر خدمت با اعزام پزشکان به مناطق محروم استان یزد آغاز شد

یزد - ایرنا- طرح نذر خدمت و اعزام تیم پزشکی هلال احمر یزد به مناطق کمتربرخوردار استان با حضور یک تیم ویژه در بخش آسفیچ شهرستان بهاباد آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد روز پنجشنبه در خصوص اجرای طرح ملی نذر خدمت گفت: در راستای طرح ملی نذر خدمت ، تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از پنج نفر پزشک متخصص داخلی، عفونی ، اطفال ، زنان و زایمان ، چشم پزشک و دندانپزشک، ماما و پزشک عمومی و روانشناس و مشاوره و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر باعنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستان بهاباد اعزام شدند .
محمد عشقی با بیان اینکه طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: محرومیت زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیران از جمله اقدامات در این طرح است.
پی با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می پردازند و بیماران نیز دارو را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، بیان کرد: اجرای این طرح از ۲۶ لگتا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در شهرستان بهاباد و همچنین بخش آسفیچ و دهستان بنستان خواهد بود.
وی با بیان اینکه در این ۲ روز با حضور بیش از ۲۰ نفر از معلمان عضو داوطلب خانه هلال فرهنگیان استان در منطقه بهاباد، کلاس های آموزشی و تقویتی ویژه دانش آموزان برگزار خواهد شد ، ادامه داد: در کنار اجرای این طرح،تیم بهداشت و درمان اضطراری BHCU معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان و ۲ تیم سحر جوانان هلال احمر شهرستان بافق و بهاباد نیز با تجهیزات کامل در منطقه مستقر و ارائه خدمات خواهد نمود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با عنوان اینکه اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در این طرح استقرار پنج تانکر ۲ هزار لیتری ، تعدادی سبد معیشتی ، بهداشتی و مقداری کاشی برای کارهای ساختمانی و ۱۰ دستگاه بخاری در منطقه توزیع می‌شود.

مرکز شهرستان بهاباد در فاصله حدود دویست کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha