۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85387588
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

حد و مرز نیمی از زمین‌های کشاورزی کشور مشخص شد

۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85387588
حد و مرز نیمی از زمین‌های کشاورزی کشور مشخص شد

گرگان- ایرنا- مشاور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: میزان حدنگاری اراضی کشاورزی کشور بطور میانگین به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمدناصر دالوندی روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان اظهار کرد: سیاست‌ هوشمندن کردن سازمان ثبت اسناد و املاک در گرو اجرای کامل طرح کاداستر است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی استان گلستان کاداستر شده است.

رییس کل دادگستری گلستان هم گفت: برای سرعت بخشیدن به صدور اسناد کاداستر استان، قضات ویژه حدنگار در حوزه‌های قضایی مستقر خواهند شد.

حیدر آسیابی نیز بیان کرد: با اقدامات انجام شده طی ۲ سال گذشته، تمامی اراضی ساحلی گلستان به میزان ۲۳ هکتار سنددار شدند.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون حدنگاری ۳۶ درصد زمین های کشاورزی گلستان انجام شده است.

وی ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان در یک سال گذشته ۷۵ هکتار از اراضی جنگلی و ۴۱۸ هکتار مراتع را خلع یَد کرده است.

حد و مرز نیمی از زمین‌های کشاورزی کشور مشخص شد

مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک گلستان تیز در این جلسه گفت: برای سه تالاب بین‌المللی گمیشان، حاجی‌گل و آلماگل در مجموع به میزان ۲۳ هزار هکتار و در شهرک صنعتی پنج پیکر برای ۶۳ قطعه زمین به میزان ۵۰ هکتار سند صادر شد.

محمدتقی رضاییان در این جلسه اظهار کرد: در بخش رودخانه‌های گلستان نیز سه هزار و ۴۲۴ هکتار رودخانه سنددار شد و مشکل ۲۵ ساله شهر نوده‌خاندوز برای صدور سند مالکیت اراضی و املاک شهروندان برطرف شد.

در این مراسم، ضمن معرفی «عباس جهانی‌فر» به عنوان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان از خدمات «محمدتقی رضاییان» مدیر کل پیشین این اداره تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha