۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85385306
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

گرمای گیلان در زمستان

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85385306
گرمای گیلان در زمستان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر افزایش دما طی امروز (سه‌شنبه) و فردا (چهارشنبه) و تداوم جریانات جنوبی طی این مدت در این استان است.

علاءالدین حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت جریانات جنوبی در مناطق مختلف استان گیلان است بر این اساس تا بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری به تناوب وزش بادگرم به ویژه طی امروز در بعضی مناطق شدید در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی خیلی شدید پیش‌بینی شده‌است.

وی با اشاره به افزایش دما بین ۲ تا پنج درجه سلسیوس طی این مدت در مناطق مختلف گیلان اضافه کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی این مدت در بخشی از مناطق جلگه‌ای و ساحلی استان پدیده مه مورد انتظار است.

حسینی بیان کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی، از بعدازظهر پنجشنبه هفته جاری به تدریج شرایط برای ناپایداری‌ هوا مساعد خواهد شد و با شمالی شدن جریانات و ورود تدریجی سامانه بارشی و سرد به گیلان شرایط برای بارندگی، وزش شدید باد و کاهش محسوس دما فراهم می‌شود که به دلیل تغییرات احتمالی اطلاعات تکمیلی بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان آستارا صبح امروز با چهار درجه سلسیوس کمترین دما و رودبار با ۲۶ درجه بیشترین دما را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند؛ دمای فعلی رشت نیز ۱۰ درجه سلسیوس و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان اضافه کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب پیش‌بینی شده‌است.

آسمان گیلان امروز در بیشتر مناطق کمی ابری تا نیمه‌ابری است؛ در ارتفاعات، دامنه‌ها و برخی مناطق جلگه‌ای نیز بادگرم می‌وزد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha