۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85379581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کی‌یف و چند شهر اوکراین هدف حمله‌های موشکی روسیه

تهران- ایرنا- نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: «کی‌یف» و چند شهر دیگر این کشور امروز هدف حمله‌های موشکی روسیه قرار گرفتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین بامداد امروز چهارشنبه مورد حمله‌های موشکی روسیه قرار گرفته‌اند و چندین صدای انفجار در پایتخت این کشور شنیده شده است.

بنابراین گزارش صدای انفجارهای شدید در کی‌یف پیش از ساعت هفت بامداد امروز شنیده شد و «ویتالی کلیچکو» (Vitali Klitschko) شهردار این شهر از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، از فعال شدن سامانه پدافند هوایی خبر داد.

تاکنون گزارشی مبنی بر این که این حمله‌ها، خسارت‌ها و یا تلفاتی به‌دنبال داشته، دریافت نشده است.

خبرها از حمله‌های موشکی روسیه علیه پایتخت اوکراین در حالی منتشر شده است که وزارت امور خارجه روسیه، یکشنبه گذشته اعلام کرد: اوکراین روز شنبه تاسیسات زیرساختی غیرنظامی شهر لیسیچانسک در منطقه لوهانسک را گلوله باران کرد که در اثر این حملات، مناطق مسکونی هدف قرار گرفت و یک نانوایی به طور کامل تخریب شد. آمار کشته شدگان این حمله ۲۸ نفر اعلام شده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:‌ بر اساس اطلاعات اولیه، این حمله با استفاده از سلاح‌های غربی انجام شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین این حمله‌های اوکراین را اقدامات تروریستی ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز همزمان با محکوم کردن این گونه حملات گفت: نیروهای مسلح اوکراین به یک سازمان تروریستی تبدیل شده است که به اهداف غیرنظامی حمله می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha