۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری در خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در استان با هدف بهره مندی شهروندان از اینترنت پرسرعت در سالجاری اجرا شد.

به گزارش ایرنا، رسول علی اصغرپور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس برنامه ریزی ها باید ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در شهرهای استان با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرایی شود که تاکنون بیش از ۵۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی فیبر نوری در ۲۵ شهر خراسان شمالی اجرایی می شود، گفت: اجرای این طرح در شهرهای فاروج، آشخانه، گرمه، راز، یکه سعود و غلامان پایان یافته است و در شهر شیروان نیز ۸۰ کیلومتر از آن اجرایی شده است.

علی اصغرپور ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۶۰۰ مشترک FTTH در خراسان شمالی دایر شده است که ۸۸۰ مورد از مربوط به ۱۰ ماهه امسال است.

به گفته وی؛ طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در تمامی شهرهای خراسان شمالی به جز شهر بجنورد را شرکت مخابرات خراسان شمالی اجرایی می کند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی یادآور شد: برای بهره مندی تمامی مشترکان از این طرح ملی سه تا پنج سال زمان می برد که در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت (VDSL) در استان تعریف شد تا شهروندان در این دوران گذار از اینترنت با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه بهره مند شوند.

۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری منازل و کسب و کارها در خراسان‌شمالی اجرا شد

اتصال ۱۰۰ سایت به اینترنت فورجی (۴G)

علی اصغرپور گفت: ۱۰۰ سایت خراسان شمالی در یکسال اخیر به اینترنت فورجی (۴G) متصل شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ۲۰ سایت دیگر نیز تا پایان اسفندماه به اینترنت فورجی (۴G) متصل می شود.

علی اصغرپور ادامه داد: اتصال سایت های روستایی به اینترنت پرسرعت از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) و سایت های شهری نیز از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران تامین شده است.

اتصال شعب اخذ رای شهری به فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از تجهیز شعب اخذ رای شهری به فیبر نوری خبر داد و گفت: همچنین ۱۰ بخشداری خراسان شمالی نیز اخیرا از فیبر نوری بهره مند شدند.

وی افزود: بی تردید توسعه فیبر نوری و تجهیز شعب اخذ رای به فیبر نوری نیز سبب ارتقای پایداری شبکه ها در خراسان شمالی می شود.

علی اصغرپور با اشاره به ارتقای پایداری شبکه ها در پاسگاه های مرزی خراسان شمالی، گفت: ۶ پاسگاه مرزی استان در فاز نخست به فیبر نوری مجهز شدند که برنامه ریزی های برای اتصال دیگر پاسگاه های مرزی نیز در حال انجام است.

طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha