بهره‌برداری از ۴۲۲ طرح مخابراتی طی یکسال گذشته در استان یزد + فیلم

یزد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۴۲۲ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری چهار هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا زارع، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۰۶ مورد از این طرح ها مربوط به دهه فجر سال گذشته است افزود: امسال نیز ۳۱۶ طرح با اعتبار ۳۵۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی میزان سرمایه گذاری طرح های مورد بهره برداری در ایام الله دهه فجر امسال را ۲ هزار و ۹۰ میلیارد ریال بیان و اظهار کرد:این طرح ها در همه شهرستانهای استان افتتاح می شوند.

زارع با بیان اینکه عمده طرح یاد شده در زمینه همراه اول است گفت: از این مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش های تاسیس ،توسعه و افزایش تکنولوژی تلفن همراه می باشد.

وی اضافه کرد: از مجموع طرح های یاد شده ۸۳ طرح مربوط به سایت «بی تی اس» (BTS) همراه اول است که ۷۹ سایت شهری و بقیه روستایی می باشد.

وی یادآور شد: اجرای شبکه کابل فیبرنوری، تاسیس ، توسعه و جایگزینی سوئیچ و کافونوری، ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما و نصب سوییچ دیتا، اجرای شبکه کابل فیبرنوری، تاسیس ، توسعه و جایگزینی سوئیچ و کافونوری، ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما و نصب سوییچ دیتا از دیگر طرح‌های مورد بهره برداری دهه فجر است.

زارع اضافه کرد: افزایش ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی وایجاد بستر ارایه سرویس سرینو، ایجاد ظرفیت زیرساخت داخل استانی و تعویض و تقویت سیستم پاور از دیگر طرح‌ها است.

ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد ۴۴.۳ است

وی تعداد تلفن های ثابت منصوبه در استان را ۷۰۰ هزار مورد بیان کرد و گفت: از این تعداد ۵۶۸ هزار تلفن در استان مشغول کار است که از این لحاظ هم با ضریب نفوذ ۴۴.۳ درصد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

زارع ادامه داد: اکنون یک میلیون و ۵۱۲ شماره تلفن همراه اول در استان با ضریب نفوذ ۱۱۶ درصد مشغول به کار است که از این تعداد ۴۰۰ هزار شماره دائمی و مابقی اعتباری است؛ همچنین۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی نیز زیرپوشش تلفن همراه اول است .

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به ۱۹ هزار و ۷۰۰ مشترک فییبر نوری منصوبه در استان افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۳۴۲ مشترک زیر پوشش فیبر نوری قرار گرفته و سه هزار و ۹۷۴ مشترک به این اینترنت شبکه متصل و از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مشترکان به اینترنت پرسرعت، بستر واگذاری سرویس سرینو VDSL در استان مهیا شده است که این نوعی سرویس اینترنت پرسرعت باتوان چند برابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha