وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد+ فیلم

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85377009
وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد+ فیلم

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد در مناطق مختلف این استان از عصر امروز (دوشنبه) با تغییر فشار هوا شدت می‌گیرد.

آذر رضایی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد جوّی برای فردا (سه شنبه) با سرعت و شدت بیشتری در خراسان رضوی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس وزش باد در نواحی بادخیز استان همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش میدان دید پیش بینی شده است و این شرایط تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش وزش باد، امکان آسیب به سازه های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع، دور از انتظار نیست و اخذ تدابیر لازم در این خصوص ضروری است.

وی افزود: همچنین از کوهنوردان تقاضا می شود تا از صعود به ارتفاعات، عملیات کوه‌نوردی، عبور و توقف در کنار درختان فرسوده و کارگاه های ساختمانی پرهیز کنند.

رضایی پور اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها در حال حاضر بیشتر نقاط استان صاف تا کمی ابری است و انتظار تغییر گسترده جوی تا عصر امروز وجود ندارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین صفر تا ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای این کلانشهر صفر درجه پیش بینی شده است.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۱۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha