۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 85376061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۸ طرح مخابراتی در خراسان شمالی بهره برداری شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85376061
۲۰۸ طرح مخابراتی در خراسان شمالی بهره برداری شد

بجنورد- ایرنا- ۲۰۸ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال در چهارمین روز از دهه فجر با حضور مسوولان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا از کانال اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، راه اندازی ۳۸ سایت اینترنت پر سرعت همراه اول، توسعه فیبر نوری دوربین های چهار شهرداری استان، توسعه فیبر نوری چهار روستا، احداث چهار سایت حدید همراه اول، توسعه ۱۶ مرکز کم ظرفیت روستایی، توسعه فیبر نوری ۲۳ سازمان و نهاد، توسعه فیبر اینترنت خانگی و توسعه سیستم های انتقال از پروژه های شاخص مورد بهره برداری مخابرات در خراسان شمالی است.

۴۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان بجنورد است.

استاندار خراسان‌شمالی در آیین افتتاح این طرح ها اظهار کرد: اقدامات جهادی بسیار مناسبی در حوزه مخابرات استان انجام شده است و باید این روند ادامه یابد.

محمدرضا حسین نژاد افزود: رویکرد استان به سمت نوین شدن خدمات مخابراتی است و این رویکرد باید با کمک و همدلی مسوولان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه همت مسوولان استان در تسریع اتمام پروژه ها است، افزود: ارتقای زیرساخت های مخابراتی از مهمترین رویکردهای استان است و باید در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام شود.

۲۰۸ طرح مخابراتی در خراسان شمالی بهره برداری شد

استاندار خراسان شمالی افزود: پنجاه درصد از اجرای اینترنت پرسرعت در استان تا پایان سال به اتمام می رسد و در سه ماهه نخست سال آینده نیز تمام این پروژه به بهره برداری خواهد رسید که خبر نوید بخشی برای مردم استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

۷۵۰ روستای این استان دارای تلفن ثابت است که از این تعداد ۲۴۷ روستا دارای اینترنت پر سرعت خانگی هستند.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha