۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85375695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنفلوآنزا در خراسان جنوبی ۱۵ درصد افزایش یافت

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبر: 85375695
آنفلوآنزا در خراسان جنوبی ۱۵ درصد افزایش یافت

بیرجند- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موارد ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در استان طی ۲ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مجید شایسته روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده در ۲ ماه اخیر نسبت به ماه‌های قبل مشخص شده است که موارد کووید -۱۹ علیرغم فصول سرد سال بسیار کاهشی بوده و انگشت شمار و در بسیاری از روزها صفر است.

وی اظهار کرد: اما موارد آنفلوآنزا در ۲ ماه اخیر افزایشی بوده و اکثر موارد مثبت را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در ابتدا نوع ویروس در گردش A بوده که شدت بالا و انتقال آن گسترده است اما در سه هفته اخیر نوع B بیشتر شیوع پیدا کرده که شدت بیماری و انتقال آن کاهش یافته و موارد تک‌گیر را شامل می شود.

وی یادآور شد: با توجه به فصل سرد سال، سایر ویروس‌های عفونت حاد تنفسی از قبیل "ادنو ویروس‌ها"، "پارا آنفلوآنزا"و "سن سیشیال تنفسی" نیز که بخشی از موارد را به خود اختصاص می‌دهند در گردش است.

شایسته با اشاره به توصیه‌های بهداشتی عنوان کرد: دریافت واکسن یادآور کرونا و افزایش ایمنی افراد جامعه بویژه برای سالمندان و گروه‌های در معرض خطر ضروری است همچنین باید شهروندان در فضاهای سربسته از ماسک استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha