۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85374703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان: به رغم چالش‌های امنیتی، انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان اعلام کرد که به رغم تداوم حوادث تروریستی، سوء‌قصد به جان نامزدهای انتخاباتی و وجود چالش‌های امنیتی، انتخابات عمومی این کشور در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، وزیر اطلاع رسانی دولت موقت پاکستان امروز در نشستی با حضور نمایندگان رسانه‌های بین المللی در اسلام‌آباد به همراه سخنگوی وزارت امور خارجه و مقامات کمیسیون این کشور، هرگونه گمانه زنی درخصوص تعویق در زمان برگزاری انتخابات به دلیل شرایط جوی، تهدیدات و یا ناآرامی‌ها در مرزها را بی اساس دانست.

غلام مرتضی سولنگی اعلام کرد که پاکستان طی ماه‌های اخیر با افزایش حوادث تروریستی روبرو بوده است اما هیچ عاملی باعث تاخیر یا تعویق در برگزاری انتخابات عمومی نخواهد شد.

انتخابات پاکستان هفته آینده ۸ فوریه ۲۰۲۴ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این رای‌گیری انتخابات مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل خواهد شد. دولت پاکستان ۱۹ بهمن را به دلیل برگزاری انتخابات عمومی تعطیل رسمی اعلام کرد.

افزایش نگرانی‌ها در پاکستان نسبت به افزایش تهدیدات امنیتی در آستانه انتخابات عمومی به ویژه تداوم حملات به نامزدهای انتخاباتی، دولت اسلام‌آباد را به اتخاذ تصمیمی مبنی بر استقرار بیش از ۲۷۰ هزار نظامی برای تامین امنیت در ایام انتخابات واداشت.

اظهارات وزیر اطلاع رسانی پاکستان درحالی عنوان می‌شود که روزهای اخیر دفاتر احزاب سیاسی حتی دفاتر منطقه‌ای کمیسیون انتخابات این کشور در مناطق مختلف هدف حملات خرابکارانه قرار گرفت. برخی از نامزدهای انتخاباتی از جمله نامزدهای حزب عمران‌خان درپی سوء قصد کشته شدند.

حزب عمران‌خان همچنین مدعی بازداشت ۶ نفر از نامزدهای انتخاباتی خود در شهرهای مختلف پاکستان است با این وزیر اطلاع رسانی این کشور امروز اتهامات این حزب را تکذیب کرد و افزود: افراد بازداشت شده یا در ارتباط با اغتشاشات اردیبهشت امسال هستند و یا اینکه آنان مرتکب به جرم شده‌اند.

مرتضی سولنگی، وزیر اطلاع رسانی پاکستان تاکید کرد که در انتخابات امسال ۱۲۵ میلیون ۸۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بیش از ۶۹ میلیون و ۲۶۳ هزار نفر را مرد و بیش از ۵۹ میلیون و ۳۲۲ هزار نفر را زن تشکیل می‌دهند.

وی افزود که ۹۲ ناظر بین المللی از کشورهای مختلف قرار است با سفر به پاکستان روند انتخابات آتی کشور را رصد کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha