۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85372359
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۳۶ طرح عمرانی در گناباد آماده بهره برداری شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۵
کد خبر: 85372359
۶۳۶ طرح عمرانی در گناباد آماده بهره برداری شد

گناباد - ایرنا - فرماندار گناباد در جنوب استان خراسان رضوی گفت: ۶۳۶ طرح در بخشهای مختلف این شهرستان با صرف اعتبار سه هزار و ۸۷۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال آماده افتتاح در دهه فجر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری چهارشنبه شب در آستانه دهه فجر طی نشست خبری از جمله این طرحهای آماده را بهره برداری سیلوی گندم ۱۰ هزار تنی جدید گناباد، ۳۱ طرح مخابراتی، ۲۷ خانه مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۱۶۵ طرح برق رسانی و گاز رسانی به ۱۰ روستا ذکر کرد.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی احداث یک هزار و ۱۸۸ خانه در سطح نهضت ملی مسکن که زمینهای آن از طریق قرعه کشی به متقاضیان گناباد واگذار شده بود، طی دهه فجر آغاز می شود.

فرماندار گناباد اضافه کرد: در راستای رویکرد دولت سیزدهم تکمیل طرحهای نیمه تمام این شهرستان مورد توجه قرار دارد و از مصادیق بارز آن می توان به بهره برداری ۳۰۰ خانه مسکن مهر که سالها رها شده بود و فرودگاه اشاره کرد.

وی ابراز کرد: برای تکمیل جاده دو بانده گناباد به خضری دشت بیاض در استان خراسان جنوبی تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال است که در مصوبات دور دوم سفر ریییس جمهوری و هیات دولت به استان خراسان رضوی در دستور کار قرار می گیرد همچنین واحد تولیدی فروسیلیس به عنوان یکی از طرحهای مهم تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد و با راه اندازی آن برای ۳۰۰ نفر گنابادی شغل ایجاد می شود.

وی گفت: مرحله دوم واحد تولیدی دیرگداز گناباد با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده و در دور دوم سفر رییس جمهور به این شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نصیری افزود: با وجود ظرفیتهای غنی گناباد در بخشهای صنعت، معدن و کشاورزی به دلیل کمبود صنایع بسته بندی و فرآوری سالانه مقادیر زیادی از تولیدات این بخشها به صورت خام و بعضا با نام و نشان دیگر مناطق به بازار مصرف عرضه می شود.

وی آمادگی مسوولان شهرستان گناباد را برای حمایت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات مناسب در بخش صنایع تبدیلی با هدف فرآوری محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر اعلام کرد.

فرماندار همچنین اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات مورد نیاز فرودگاه شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بقیه تجهیزات این فرودگاه هم با مشارکت خیران تامین می شود.

سید حسن شریفی مقدم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناباد هم گفت: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سالجاری یک هزار ۷۵۰ نفر بود ولی تاکنون یک هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی معادل ۹۰ درصد تعهد اشتغال در سامانه رصد ثبت شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد مزیت نسبی در بخش گردشگری هم دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha