نیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی کیش فرسوده است

کیش - ایرنا - مدیر حمل و نقل عمومی جزیره کیش با اشاره به وجود ۷۶۷ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی این جزیره گفت: ۵۶ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کیش فرسوده و نیازمند نوسازی است.

به گزارش ایرنا، «میثم سام‌بند» روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۴۳۴ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش فرسوده است، اظهار کرد: مینی بوس‌های سطح جزیره بیشترین میزان فرسودگی در ناوگان حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده‌اند و نوسازی آن‌ها ضروری است؛ خودروهایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی نیازمند نوسازی نیستند، همگی مدل بالای ۲۰۱۵ دارند.

وی در رابطه با واردات خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، بیان کرد: ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کیش با چالش‌هایی رو به رو است؛ به طور مثال ابتدا باید متولی این امر مشخص شده و بررسی‌های لازم در خصوص توانایی تامین برق خودروها در جزیره، خدمات پس از فروش خودرو، نحوه شارژ آن و بسیاری از آیتم‌های دیگر انجام شود.

مدیر حمل و نقل عمومی جزیره کیش با تاکید بر اینکه بررسی همخوانی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی با آب و هوای جزیره کیش ضروری است، گفت: در تلاشیم تا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایطی شکل بگیرد تا هیچ چالش در این راستا به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه به نظم، انضباط و نظافت ناوگان حمل و نقل عمومی در کیش توجه ویژه‌ای می‌شود، افزود: داشتن لباس فرم سفید و کارت تردد برای احراز هویت راننده از الزاماتی است که اخیرا برای نظم بخشیدن به ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در نظرگرفته شده است.

سام‌بند ادامه داد: سامانه ۱۴۱ راه ارتباطی شهروندان و گردشگران با مدیریت حمل و نقل عمومی جزیره کیش است که از ابتدای سال جاری تا به حال حدود ۱۶ هزار تماس ثبت شده و از این میزان تماس صرفا بخشی از آن مربوط به شکایات است.

وی همچنین با اعلام اینکه هیچ منعی برای حضور بانوان به عنوان راننده در ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره وجود ندارد، اظهار کرد: بانوان با اخذ تاییدیه از آژانس‌ها و ارائه به اداره حمل و نقل عمومی، می‌توانند کارت تردد دریافت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha