۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 85372049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ورزش لرستان در گرو تجهیز زیرساخت‌های لازم است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم موجب پیشرفت حوزه ورزش می‌شود که استان طی سالها از فقدان این امکانات رنج برده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید باشگاه فرهنگی ورزشی فوتبال خیبر خرم‌آباد اظهار کرد: در این خصوص در دولت سیزدهم حمایت های خوبی از استان شده، مورد توجه قرار گرفته و به پایگاه عمرانی تبدیل شده است.

وی افزود: استعدادیابی در حوزه ورزش، آینده لرستان را تضمین می‌کند که طی ۲ سال گذشته ۶۷ زمین چمن مصنوعی احداث شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد و پنج هزار نفری بروجرد سالیان بسیاری متوقف شده بودند که جزو مصوبات سفر رییس جمهور قرار گرفتند و در کمتر از یک سال و نیم گذشته با پیگیری‌های لازم در آستانه آماده بهره‌برداری هستند.

دالوند با بیان اینکه در خصوص حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی اقدامات خوبی برای لرستان صورت گرفته است تصریح کرد: خرم‌آباد جزو هفت مرکز استانی می‌باشد که به شبکه ریلی متصل نیست و اکنون این موضوع در دستورکار قرار گرفته است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی افزود: همچنین چهار شرکت هواپیمایی در لرستان پرواز دارند و روزانه به مقصد تهران مسافر جابجا می‌شود و در آینده نزدیک نیز سفر به نجف، مشهد، عسلویه و سایر مراکز عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز با اشاره به اینکه همبستگی حوزه فوتبال استان مرهون زحمات مالک باشگاه خیبر می‌باشد گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح است اما باید استانداردهای مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کند.

آرش قیاسیان بیان کرد: لرستان دارای ظرفیت‌های بیشماری در حوزه ورزش است و قهرمانان متعددی را به جامعه ورزش کشور معرفی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان نیز گفت: پرونده ثبت جهانی " دره خرم آباد" و قلعه تاریخی " فلک الافلاک" به یونسکو ارسال شده است که نشان می دهد این شهر در تراز جهانی می‌باشد.

عطا حسن‌پور افزود: پیشنهاد می‌شود در بازی‌های خیبر با حریف از اِلمان های این استان به تیم مقابل برای شناساندن فرهنگ غنی این دیار هدیه داده شود.

به گزارش ایرنا تیم فوتبال خیبر خرم آباد با ۱۷ بازی، ۱۲ برد، یک تساوی، چهار باخت، ۲۹ گل زده، ۹ گل خورده، تفاضل گل ۲۰ و ۳۷ امتیاز در رده دوم جدول تیمی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور قرار دارد.

در این آیین حسین خبیری به عنوان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی خیبر خرم‌آباد معرفی و جایگزین فراز کمالوند شد.

خبیری پیش از این عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس بود و کمالوند به عنوان سرمربی جدید باشگاه صنعت نفت آبادان معرفی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha