۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۲۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85371139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: ارتش صهیونیستی به جنایات خود در بیمارستان‌های غزه ادامه می‌دهد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای نسبت به یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان‌ها و مرکز درمانی شهر خان یونس واقع در جنوب غزه هشدار داد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: هجوم ارتش جنایتکار اشغالگر صهیونیستی به محوطه ساختمان جمعیت هلال احمر فلسطین و بیمارستان الأمل در خان یونس در میان تیراندازی شدید به افراد حاضر در بیمارستان از جمله کادر پزشکی و مجروحان و آوارگان و تهدید آنها برای ترک و تخلیه این بیمارستان جنایت جنگی جدیدی است که به سلسله جنایت و تخلفاتی افزوده می‌شود که این رژیم در جریان جنگ و کشتار مداوم مردم ما در نوار غزه مرتکب شده است.

حماس افزوده است: هدف قرار دادن مکرر بیمارستان‌ها در نوار غزه توسط دشمن صهیونیستی علاوه بر اینکه تحقیر جامعه جهانی، سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی و تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری برای توقف جنایت در غزه است، جنایت نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه نیز به شمار می‌آید.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاسخ به این جنایات مستلزم ایستادگی قاطعانه جامعه جهانی در برابر رژیم اشغالگر است تا دشمن جنایتکار صهیونیست از ادامه جنایات هولناک خود علیه کودکان و غیرنظامیان بی دفاع صرف نظر کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha