قهرمان جهان المپیک پاریس را از دست داد

تهران- ایرنا- لیست نفرات اعزامی تیم ملی وزنه‌برداری امروز در حالی اعلام شد که نام سیدرسول معتمدی دارنده طلای جهان در آن دیده نمی‌شود و این به معنی از دست دادن قطعی بازی‌های المپیک است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام فدراسیون وزنه‌برداری عبدالله بیرانوند، علیرضا عباسپور و علی عالی‌پور در بخش مردان و ریحانه کریمی، فاطمه کشاورز، سیده‌الهام حسینی، الهه رزاقی و کیژان مقصودی به عنوان نماینده بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند به روی تخته رقابت خواهند رفت. یکی از مهمترین نکات این لیست غیبت مدعیان رسیدن به المپیک است.

پیش از اعلام لیست نفرات اعزامی به تاشکند، بسیاری از کارشناسان باور داشتند که سیدرسول معتمدی دارنده مدال طلای قهرمانی جهان و آسیا در سال ۲۰۲۱ از نفراتی است که به ازبکستان اعزام خواهد شد تا چهارمین گزینشی المپیک خود را تجربه کند اما نواب نصیرشلال در خصوص غیبت این وزنه‌بردار در تاشکند به خبرنگار ایرنا گفت: دلیل غیبت قهرمان جهان در تاشکند را از خود معتمدی سوال کنید.

قهرمان جهان المپیک پاریس را از دست داد

غیبت معتمدی این سوال را ایجاد کرد که اعزام نشدن وی به تاشکند چه تاثیری بر روی سهمیه وی در گزینشی المپیک خواهد داشت؟

بنا بر اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا، قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در جینجو، جایزه بزرگ کوبا، قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در ریاض، جایزه بزرگ قطر، قهرمانی سال ۲۰۲۴ آسیا و جام جهانی پوکت تایلند، هفت گزینشی است که حضور در ۲ گزینشی آن اجباری و پنج گزینشی اختیاری است. قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض و جام جهانی ۲۰۲۴ پوکت تایلند ۲ گزینشی اجباری است که همه مدعیان حضور در المپیک پاریس باید در آن حضور داشته باشند.

براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی مدعیان باید حتما در پنج گزینشی (۲ گزینشی اجباری و ۳ مسابقه اختیاری) حداقل حضور فیزیکی داشته، وزن‌کشی کنند و تست دوپینگ بدهند. نفرات برتر از نظر عملکرد مجوز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب خواهند کرد.

قهرمان جهان المپیک پاریس را از دست داد

سیدرسول معتمدی که عنوان قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه دارد یکی از گزینه‌های امیدوارکننده ایران برای رسیدن به سکوی المپیک بود اما مصدومیت وی در آبان ۱۴۰۱ موجب شد تا او روزهای اوج خود فاصله بگیرد. معتمدی در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا و قهرمانی آسیای ۲۰۲۳ کره‌جنوبی غایب بود و در جایزه بزرگ کوبا و قطر تنها وزن‌کشی کرد و در جهانی ریاض به روی تخته رفت.

وزنه‌بردار لنجانی تیم ملی تا کنون در سه گزینشی با ثبت مجموع ۳۵۸ کیلوگرم در جایگاه ۴۶ دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار دارد. در این دسته رضا دهدار با ۳۹۰ کیلوگرم در رتبه دهم قرار دارد و در جمع مدعیان اصلی رسیدن به پاریس است.

غیبت ملی‌پوش اصفهانی وزنه‌برداری ایران در قهرمانی آسیا در ازبکستان به معنای پایان رویای المپیک برای وی است، چرا که در صورت حضور در جام جهانی تایلند چهار گزینشی را تجربه و طبق دستورالعمل فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری یک گزینشی برای تایید حضور وی در پاریس کم است. غیبت معتمدی در تاشکند وی را به سرنوشت کیانوش رستمی دچار خواهد کرد.

رستمی با غیبت در مسابقات جهانی عربستان عملا المپیک را دست داد.

۱۰ وزنه‌بردار در هر وزن المپیکی، سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ را به دست می‌آورند و تنها بهترین عملکرد ورزشکار محاسبه می‌شود اما ورزشکاران مجبورند حداقل در پنج مسابقه گزینشی المپیک شرکت کنند.

قهرمان جهان المپیک پاریس را از دست داد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha