جایزه «دکتر قائمی»‌ معرفی و از پژوهشگران برتر هواشناسی کشور تقدیر شد

تهران- ایرنا- در جریان برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم در تهران، جایزه «دکتر قائمی»‌ معرفی و از پژوهشگران برتر هواشناسی کشور تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم امروز به میزبانی سازمان هواشناسی در محل کتابخانه ملی افتتاح شد.

در جریان این مراسم، با حضور «سحر تاج بخش مسلمان» رییس سازمان هواشناسی کشور، «محمد محمدی‌بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشوری و «بابک نگهداری» رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، ضمن تقدیر و پاسداشت خدمات ارزنده «هوشنگ قائمی» دانشمند و پیشکسوت علم هواشناسی کشور، جایزه «دکتر قائمی» معرفی شد. این جایزه که از امروز معرفی و رونمایی شد، به محققان و پژوهشگران برتر کشور در رشته علوم جوی و هواشناسی تعلق خواهد گرفت.

برپایه این گزارش، در این مراسم با اهدای جوایز از «عباسعلی علی‌اکبری بیدختی» و «حسین محمدی» تقدیر شد. همچنین برای نخستین بار جایزه دکتر قائمی به دو تن از پژوهشگران جوان با سن کمتر از ۴۰ سال کشور آقایان «سید اسعد حسینی» و «عباسعلی داداشی رودباری»‌ اهدا شد.

به گزارش ایرنا، در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم نمایندگانی از سازمان جهانی هواشناسی، هیات بین دولتی تغییر اقلیم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد و مرکز آسیا، سازمان همکاری اکو و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا سازمان ملل متحد مشارکت دارند.

همچنین سفرا، کارداران یا نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، نیجریه، نیکاراگوئه، مالی، بولیوی، عربستان، امارات، پاکستان، ونزوئلا و اوگاندا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

تغییر اقلیم عوامل محدود کننده و تهدیدهای مهم در دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که این کنفرانس تلاش می کند ابعاد تغییر اقلیم و پیامدهای آن و همچنین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیان‌بار آن را بررسی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha