برقراری پروازهای روزانه حج تمتع از ۶ استان کشور 

تهران- ایرنا- مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت که از امروز (دوشنبه، هفتم خرداد) روزانه از ۶ استان کشور پرواز حج تمتع انجام و به‌طور متوسط بیش از ۲ هزار زائر منتقل می‌شوند.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «شمس الدین فرزادی پور» اظهار داشت: تا پایان امروز که ۱۵ روز از عملیات انتقال زائران سپری می‌شود، بیش از ۳۷ هزار نفر از ۱۲ فرودگاه کشور به عربستان اعزام شدند.

وی گفت: تا پیش از ظهر هفتم خرداد ماه سال جاری، ۳۷ هزار و ۳۱۴ زائر از ۱۲ فرودگاه کشور به ۲ فرودگاه جده و مدینه اعزام شدند.

مدیرعامل هما ادامه‌داد: امروز از استان‌های تهران، اصفهان، همدان، زنجان، مازندران و خراسان رضوی پرواز خواهیم داشت.

وی از پایان عملیات انتقال تعدادی از استان‌های کشور خبر داد و افزود: تا به امروز که پانزدهمین روز عملیات حج تمتع است، اعزام زائران استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، خراسان جنوبی و بوشهر خاتمه یافته است‌.

فرزادی‌پور بیان‌داشت: در حج امسال به دلیل تعداد زائر استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان، همزمان به ۲ فرودگاه جده و مدینه پرواز انجام می‌شود.

وی درباره پروازهای حج تمتع فرودگاه حضرت امام (ره) نیز اظهار داشت: استان تهران ۱۵ هزار زائر حج تمتع دارد که تا پایان ششم خرداد ماه سال جاری، بیش از ۱۰ هزار نفر با ۴۷ پرواز اعزام شدند.

پیش بینی ۷۵۴ سورتی پرواز برای عملیات رفت زائران

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره آمار تعداد پروازها نیز گفت: برای عملیات رفت زائران در حدود ۷۵۴ سورتی پرواز پیش‌بینی شده که تا پیش از ظهر امروز ۲۹۸ سورتی پرواز انجام شده است.

فرزادی پور به زمان بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: پروازهای بازگشت حجاج به کشور از اول تیر ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha