هدایتی: امیدوارم با میرزازاده در چرخه انتخابی کشتی بگیرم

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جوانان جهان و مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی گفت: به طور قطع رقابت من تا المپیک با مدعیان این وزن ادامه خواهد داشت تا در نهایت براساس چرخه انتخابی به مصاف امین میرزازده بروم.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی رنکینگ‌دار زاگرب در حالی روزهای ۲۲ تا ۲۴ دی ماه برگزار شد که ابتدا طبق لیست، ۵ ملی‌پوش در اوزان المپیکی قرار بود به این رقابت‌ها اعزام شوند که چند روز مانده به این رویداد مهدی بالی به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت سربازی و عدم صدور روادید، به زاگرب اعزام نشد و به ناچار رنگرز از ۴ شاگرد جوان خود بهره برد تا بتواند شرایط حضور آنان را مورد بررسی قرار دهد. یک نشان طلا (فردین هدایتی در ۱۳۰ کیلوگرم) و یک نقره (علیرضا مهمدی وزن ۸۷ کیلوگرم) دستاورد شاگردانش در این رویداد بود.

حسن رنگرز و کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم دارند برای محک ملی‌پوشان آنها را روانه رویدادها و تورنمنت‌های مختلف کنند. تورنمنت زاگرب طبق چرخه انتخابی تیم کشتی نخستین مرحله ارزیابی فرنگی‌کاران بود که ۴ مدعی اوزان المپیکی به کرواسی اعزام شدند.

یکی از اتفاقات مهم این رقابت‌ها کسب نشان طلای هدایتی دارنده مدال طلای جوانان جهان بود که با پیروزی برابر چند عنوان‌دار، برای سایر مدعیان خط و نشان کشید. او اکنون به دنبال آن است تا در مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی بتواند میرزازاده قهرمان جهان را به چالش بکشد. امین میرزازاده در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد با شکست رضا کایالپ ترکیه‌ای دست به کار بزرگی زد و عنوان قهرمانی جهان و سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در کرواسی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر لازلو دارابوس از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ ون هائو جیانگ از چین را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با اسکار پینو هیندس دارنده مدال نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این دیدار مقابل کانتاس کنیستاناس دارنده مدال برنز جهان از لیتوانی با نتیجه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر ۱ از سد لینگ ژی منگ از چین گذشت و به مدال طلا رسید.

هدایتی بعد از تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی پاسخگوی سئوالات خبرنگار ورزشی ایرنا بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم:

هدایتی: امیدوارم با میرزازاده در چرخه انتخابی کشتی بگیرم

با شایستگی توانستی به قهرمانی برسی، ارزیابی خودت از این قهرمانی چیست؟

خدا را شکر توانستم در زاگرب بهترین کشتی خودم را بگیرم. با توجه به اینکه کشتی‌گیران مطرح و عنوان‌دار جهانی در این تورنمنت حضور داشتند توانستم خود را لحاظ روحی، روانی و جسمانی آماده مبارزه با آنان کنم. زاگرب برای من محک جدی بود تا بتوانم شایستگی و توان خود را ثابت کنم.

جدال با کدام حریف برایت سخت‌تر بود؟

مبارزه با اسکار پینو هیندس دارنده یک نقره و سه برنز جهان بسیار سخت و حساس بود او از سال ۲۰۱۷ تاکنون یکی از مدعیان سنگین وزن کشتی فرنگی بوده و طی سال‌ها همیشه روی سکوی جهانی قرار گرفته است. دیگر رقبای من در این مسابقات کنیستاناس دارنده مدال برنز جهان از لیتوانی و لینگ ژی منگ دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی از چین بود که توانستم با شکست آنان به مدال طلا برسم.

به طور قطع رقابت من تا المپیک با مدعیان این وزن ادامه خواهد داشت تا در نهایت براساس چرخه انتخابی به مصاف امین میرزازده بروم. امین یکی از قهرمان بزرگ ایران و جهان است و در بیرون تشک باهم دوست هستم و در داخل نیز رقیب هم خواهیم بود، امیدوارم بتوانم با او نیز در چرخه انتخابی کشتی بگیرم. به طور قطع هر کشتی‌گیری بهتر بود در المپیک پاریس دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی را برتن خواهد کرد.

هدایتی: امیدوارم با میرزازاده در چرخه انتخابی کشتی بگیرم

بعد از کسب مدال طلای تو در زاگرب، اتحادیه جهانی کشتی، ایران را به عنوان سرزمین غول‌ها مطرح کرد. نظرت در این رابطه چیست؟

من زیاد به این القاب توجه نمی‌کنم و همه تمرکز را معطوف مبارزات و مسابقات می‌کنم. با توجه به اینکه در زاگرب در سنگین وزن کشتی آزاد و فرنگی نمایندگان ایران به مدال طلا رسیدند اتحادیه جهانی با مطرح کردن این لقب به دنبال موفقیت کاروان کشورمان بود.

در زاگرب مربی‌گری هم کردی. چه اتفاقی آنجا افتاد که مربی شدی؟

فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد در زاگرب میان امیرحسین زارع و امیررضا معصومی ۲ نماینده کشورمان برگزار شد که با توجه صلاحدید کادرفنی و فدراسیون کشتی که مربیان حضور نداشتند من به عنوان مربی برای امیرحسین زارع و در سوی دیگر مهرداد کاظمی مربی گیلانی مسئول فنی معصومی در جایگاه مربیان حضور یافتیم. من و امیرحسین زارع همانند دو برادر رفاقت خاصی داریم و به عنوان نمایندگان آمل دوست دارم موفقیت‌های زیادی را برای در ورزش کشتی کشور بدست آوریم.

هدایتی: امیدوارم با میرزازاده در چرخه انتخابی کشتی بگیرم

برنامه‌ات برای آینده چیست؟

کشتی ورزشی سخت و در عین حال جذاب است و رویای هر قهرمان این است که بتواند بر سلطه مدعیان پایان بدهد. برای کسب مدال طلای المپیک، تمرکزم معطوف به آینده است و به حریفان دیگر کاری ندارم. بنا دارم مرحله به مرحله پیش بروم تا بتوانم به دوبنده تیم ملی برسم. با توجه به اینکه منش و مرام پهلوانی جزئی از کشتی است، من برای همه رقبای خود ارزش و احترام زیادی قائل هستم. همچنین از تلاش علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز تشکر می‌کنم که برای موفقیت این ورزش زحمت زیادی می‌کشد تا این ورزش به جایگاه واقعی خود بیشتر نزدیک شود.

هدایتی: امیدوارم با میرزازاده در چرخه انتخابی کشتی بگیرم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha