تعظیم بزرگان کشتی به هرکول مازنی + فیلم

تهران- ایرنا- فرنگی‌کار جوان ایرانی با شکست برخی نامداران در پیکارهای وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب خود را به عنوان مدعی جدید این وزن معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، مسابقات پنج وزن پایانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی شب گذشته (یکشنبه) در شهر زاگرب کرواسی برگزار و فردین هدایتی پدیده نوظهور کشتی ایران موفق به کسب نشان طلا در سنگین وزن شد. تیم ایران که با چهار فرنگی‌کار در این دوره از پیکارها شرکت کرده بود یک نشان طلا و یک مدال نقره کسب کرد. علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر لازلو دارابوس از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ ون هائو جیانگ از چین را شکست داد. هدایتی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با اسکار پینو هیندس دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

پدیده نوظهور کشتی فرنگی در دیدار برابر کانتاس کنیستاناس دارنده مدال برنز جهان از لیتوانی با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. فرنگی‌کار مازندرانی کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر یک از سد لینگ‌ژی منگ از چین گذشت و به مدال طلا دست یافت.

هنرنمایی هدایتی با واکنش اتحادیه جهانی کشتی روبرو شد. این اتحادیه با انتشار فیلمی از مبارزه فردین هدایتی با نایب قهرمان جهان نوشت: هدایتی جوان با شکست اسکار پینو هندز کوبایی و کسب مدال طلا، ثابت کرد که ایران سرزمین سنگین وزن‌ها (غول‌های کشتی) است.

پیش از هدایتی، امیرحسین زارع به نشان طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و امیررضا معصومی به نشان نقره رقابت‌های رنکینگ‌دار زاگرب رسیده بود. امین میرزازاده نیز در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ بلگراد قهرمان جهان شده بود. پیش از میرزازاده، علی‌اکبر یوسفی در جهانی ۲۰۲۱ اسلو نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی کشورمان در وزن ۱۳۰ کیلوگرم را به گردن آویخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha