باران آمد، خیابان‌های ساری شلوغ شد +فیلم

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۳
کد خبر: 85367492
باران آمد، خیابان‌های ساری شلوغ شد +فیلم

ساری-ایرنا- بارش باران صبحگاهی به همراه لغزندگی جاده ها باعث کُندی تردد و ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی پُرتردد مازندران از جمله جاده قائمشهر به ساری شده است.

براساس مشاهدات روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، ‌بارش باران در جاده قائمشهر به ساری که کریدور تردد خودروها به سمت تهران و مشهد نیز است باعث شده تا حرکت خودروها کُند شود و در برخی نقاط که محل تلاقی مسیرهای روستایی و شهری با این جاده است ترافیک سنگین است.

در همین حال مرکز مدیریت راههای مازندران آخرین وضعیت تردد در راه های استان را بدین گونه اعلام کرده است که در حال حاضر تردد در محور کندوان و آزادراه تهران به شمال در مسیر رفت و برگشت و و تردد در محورهای هراز و سوادکوه با کُندی برقرار است.

بنا به گزارش مرکز مدیریریت راه های مازندران تردد در دیگر جاده های مواصلاتی استان روان و عادی است.

در همین حال رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی به استان گفت : با توجه به بارش برف و باران در محورهای کوهستانی سطح جاده‌ها لغزنده است و رانندگان در طول این مسیرها با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ یدالله جهان تاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه ناپایدار جوی تا امروز در استان فعال است، ‌افزود: هم اکنون در محورهای چالوس، آزاد راه تهران - شمال، هراز و فیروزکوه بارش برف و باران توام با مه گرفتگی جریان دارد.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر عبور سامانه سرد بارشی از استان، عنوان کرد: این سامانه با بارش باران و برف، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها و کاهش محسوس دما همراه است.

رئیس پلیس راه مازندران، از رانندگان وسایل نقلیه خواست: برای تردد در محورهای کوهستانی علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطمینان از سالم بودن سامانه گرمایشی خودرو تا حد امکان از ترددهای غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.

باران آمد، خیابان‌های ساری شلوغ شد

وی همچنین به شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد هنگام تردد در محورهای کوهستانی از توقف و اسکان یافتن در حاشیه جاده ها و رودخانه ها در این مدت خودداری کنند.

رئیس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان اعلام کرد.

سرهنگ جهان تاب، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و ادامه داد : پلیس به‌شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha