۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85363146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش‌ ازدواج به زوج‌های جوان باید به هنگام باشد

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج به زوج‌های جوان باید به هنگام بوده و زمان کافی برای آن اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کبری علیخانی روز سه شنبه در بازدید از مراکز خدمات آموزشی و آزمایشگاهی به زوج‌های جوان با بیان این مطلب افزود: آسیبی که در این حوزه وجود دارد، دیرهنگام بودن آموزش‌ها و کافی نبودن زمان لازم برای انجام این مهم است.

وی با بیان اینکه سیاست حمایت از آموزش‌های پیش، حین و بعد از ازدواج در دستور کار اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین قرار دارد، تاکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی باید قبل از تصمیم به ازدواج و انتخاب زوج صورت پذیرد، همچنین آموزش‌های حین ازدواج نیز باید با فاصله از عقد انجام شود که برای زوج‌ها قابل استفاده باشد.

علیخانی همچنین در خصوص آموزش‌های پس از ازدواج نیز بیان کرد: با توجه به آمار بالای طلاق در سال‌های نخستین ازدواج باید برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص با اهتمام بیشتری دنبال شود تا زوج‌ها بتوانند با فراگیری مهارت‌های زندگی و همسرداری به مدیریت بهتر خانواده اقدام کنند.

این مسوول در ادامه تشریح کرد: آموزش و افزایش مهارت‌های فردی و ارتباطی زوج‌ها بسیار با اهمیت بوده و در اولویت کارهای آموزشی قرار دارد که در صورت رسیدن به هدف، شاهد افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق خواهیم بود.

گفتنی است، در این بازدید در خصوص آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج و میزان تاثیرگذاری این آموزش‌ها و همچنین آسیب شناسی این حوزه بین مسوولان و مدیران اداره کل ورزش و جوانان و حوزه درمانی تبادل نظر صورت گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha