۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85331466
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

آمار طلاق در قزوین ۱.۴ درصد افزایش داشته است + فیلم

قزوین - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: ۲ هزار و ۱۴۸ واقعه طلاق از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد افزایش داشته است.

علیرضا افسری روز یکشنبه به مناسبت روز ملی ثبت احوال در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، با بیان مطلب افزود : در همین مدت چهار هزار و ۶۵۶ مورد ازدواج نیز به ثبت رسیده که در مقایسه با سال قبل ۱۱.۳ درصد کاهش داشته است.

وی به افزایش آمار وفات اشاره کرد و توضیح داد: چهار هزار و ۷۷۳ مورد فوت در سامانه ثبت احوال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۶.۳ درصد افزایش داشت، این درحالی است که آمار ولادت در سال جاری ۹ هزار و ۵۱۷ مورد بوده که با کاهش ۱.۸ درصدی روبرو است.

افسری در خصوص رتبه استان قزوین در نرخ تولید و وفات تشریح کرد: قزوین رتبه ۲۰ ازدواج، رتبه ۱۳ وفات و رتبه ۲۴ ولادت در کشور به خود اختصاص داده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: افراد ۲۰ روز پس از جابجایی منازل مسکونی باید آدرس جدید را در سامانه ثبت احوال به روزرسانی کنند، این تکلیف قانونی است تا بر اساس این اطلاعات خدمات و امکانات در مناطق مختلف توزیع شود.

به گفته مدیرکل ثبت احوال قزوین، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۶ هزار و ۵۳۸ تغییر نشانی در سامانه صبت احوال ثبت شده است.

گفتنی است ثبت احوال ایران در ۳۰ آذر ۱۲۹۷ به تصویب هیات وزیران تشکیل شد و اولین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در ۳ دیماه همین سال ثبت و این روز به نام ثبت احوال نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha