شهادت یک هزار و ۵۵۴ مامور انتظامی در راه تامین امنیت پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه پلیس برای جانفشانی و حفاظت از جان و مال مردم از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کند، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون و در راه تامین امنیت مردم پایتخت یک هزار و ۵۵۴ مامور انتظامی در رده‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یادواره شهدای پلیس پایتخت با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ و خانواده معظم شهدا روز دوشنبه در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

سردار عباسعلی محمدیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، دفاع حرم و همچنین شهدای حریم امن امنیت اظهار کرد: نیروی انتظامی۱۳ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی و امنیت کشور کرده که ۷۷ شهید امسال تقدیم امنیت شد، ۱۱ شهید اخیرا در اقدام تروریستی راسک جان خود را تقدیم امنیت کردند و چهار مامور انتظامی نیز در مراسم سردار شهید سلیمانی بدست دژخیم‌ترین افراد جان خود را در کنار دیگر زائران آن بزرگوار تقدیم امنیت مردم کردند.

وی افزود: یاد کنیم از شهدای جبهه مقاومت شهدایی که در روزهای اخیر بدست رژیم غاصب و کودک‌کُش جان خودشان را از دست دادند و امروز تشییع پیکر مطهر چند شهید مدافع امنیت کشور است و هر کوی و برزن شهر تهران مزین به تصاویر شهدا شده و یادواره‌های شهدا در مساجد، محلات و سازمان‌های مختلف در حال برگزاری است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به برنامه ریزی سپاه محمد رسول الله (ص) برای برگزاری کنگره بزرگ ۲۴ هزار شهید پایتخت که قرار است ۱۲ بهمن همزمان با اولین روز دهه فجر برگزار شود، اضافه کرد: برگزاری یادواره یک هزار و ۵۵۴ شهید انتظامی تهران بزرگ مقدمه‌ای برای این کنگره است.

سردار محمدیان با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، ادامه داد: امروز در اصل شهدا میزبان هستند و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار خانواده شهدا و حاضران در این مراسم هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: در لیست شهدای انتظامی تهران بزرگ بیش از ۱۰۰ شهید ترور داریم که بدست منافقان دژخیم در کنار ۱۷ هزار شهید دیگر ترور جان خود را تقدیم مردم کردند؛ امروز در محضر خانواده آنها هستیم، برخی از این شهدا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها به شهادت رسیدند.

سردار محمدیان یادآور شد: نزدیک به ۷۰۰ نفر از شهدای تهران بزرگ شهید دفاع مقدس، مرزبانی، یگان‌های ویژه و امر به معروف و نهی از منکر هستند و مادران بیش از یک هزار نفر از شهدای انتظامی که آرزوی داماد شدن فرزندان خود را داشتند، امروز در جمع ما حضور دارند.

شهادت یک هزار و ۵۵۴ مامور انتظامی در راه تامین امنیت پایتخت

تجلیل از خانواده شهدای اخیر اقدامات تروریستی

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خانواده معظم شهدای حوادث تروریستی کرمان، راسک و تهران تجلیل شد.

شهادت یک هزار و ۵۵۴ مامور انتظامی در راه تامین امنیت پایتخت

سربند متبرک بر پیشانی سردار رادان

پخش تیزر سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص شهدای نیروی انتظامی، دکلمه‌خوانی توسط فرزند شهید، مداحی، تئاتر دفاع مقدس و حضور خادمان حرم امام رضا (ع) با پرچم منور بارگاه رضوی از برنامه‌های جانبی این یادواره بود.

در این مراسم همچنین پسر سردار شهید قاسم سلیمانی سربند متبرک حرم حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) را به عنوان هدیه روز پدر به پیشانی سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بست.

شهادت یک هزار و ۵۵۴ مامور انتظامی در راه تامین امنیت پایتخت

رونمایی از هشت کتاب

در این یادواره از هشت کتاب در خصوص خدمات نیروی انتظامی با عناوین «بی پروا در برابر جهل»، «خاطراتی با شهدا؛ سنگر عشق»، «هر روز با پیام شهدا»، «شهدای ترور» و «فرهنگنامه شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ» «عملکرد و نقش فراجا در دوران دفاع مقدس» «وصیتنامه گلزار شهدا» و همچنین «شجاعان تاریخ» رونمایی شد.

خانواده بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهدای انتظامی برای حضور در این یادواره دعوت شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha