مراسم تشییع پیکر استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه برگزار می‌شود

تبریز - ایرنا - روایط عمومی استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: پیکر مرحوم « زین العابدین خرم رضوی» استاندار فقید این استان روز یکشنبه در تبریز تشییع می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیکر استاندار ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز تشییع و پس از اقامه نماز از سوی حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برای تدفین به شهر ارومیه منتقل خواهد شد.

همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی فردا را در استان عزای عمومی اعلام کرد.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه که صبح امروز شنبه منتشر شد از درگذشت استاندار این استان خبرداد.

متن اطلاعیه به شرح زیر بود:

به اطلاع مردم شریف و ولایت مدار آذربایجان شرقی می رساند که سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی استان مان، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست.

عابدین خرم به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود.

وی از ۲۵ مهر سال ۱۴۰۰ مسئولیت استانداری آذربایجان شرقی را برعهده داشت.

سردار سرتیپ دوم زین العابدین رضوی خرم در سال ۱۳۴۵ شمسی در شهرستان شاهین دژ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، وی دانش‌آموخته رشته «مدیریت برنامه‌ریزی» در مقطع کارشناسی و «مدیریت استراتژیک» در مقطع کارشناسی ارشد بود.

سردار خرم از ۱۲ سالگی و در لبیک به پیر و مراد خود، امام راحل، از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت های انقلابی روی آورد و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل، حضور فعال و دایمی داشت.
وی پس از طی دوره های آموزشی تخصصی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ جانشین فرمانده «سپاه شهدا» آذربایجان غربی و در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به‌ عنوان فرمانده آن فعالیت می‌کرد.
این سردار دلاور اسلام از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» آذربایجان شرقی را بر عهده داشت.
سردار خرم با آغاز تهاجم جبهه غربی- عربی علیه مردم و دولت قانونی سوریه، از اوایل دهه ۱۳۹۰ به عنوان مستشار در جبهه دفاع از حرم، حضور داشت و مدت هشت ماه در اسارت داعش بود.
هیات دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ شمسی با توجه به سوابق درخشان مدیریتی سردار خرم در عرصه های مختلف، وی را به مقام استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در این استان منصوب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha