۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱
کد خبر: 85360005
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آستارا: اطلاع رسانی صحیح در مواقع بحرانی، بازوی امدادرسانی است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: اگر اطلاع رسانی به مردم در مواقع بحرانی درست و صحیح انجام شود به روند امدادرسانی و رفع مشکلات کمک شایانی می‌کند و درواقع اطلاع رسانی صحیح در مواقع بحرانی، بازوی امدادرسانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدرضا شهاب زاده" روز شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان آستارا اظهار داشت: مسوولان شهرستان در مواقع بحران که بیشتر با بارش برف سنگین و یا سیل در سطح شهرستان رو به رو هستیم با مردم به صورت شفاف سخن بگویند و اطلاع رسانی به موقع نمایند تا آنها نیز بتوانند وضعیت خود را مدیریت کنند.

وی افزود: اگر اطلاع رسانی ها به مردم درست صورت گیرد می توانیم از آنها برای کمک و همیاری نیز استفاده کنیم و با همکاری و همیاری همه دستگاه ها از بروز حوادث و بحران جلوگیری شود.

رئیس ستاد بحران شهرستان آستارا اعلام کرد: طبق گزارش هواشناسی از یکشنبه شب شاهد بارش برف و باران شدید در سطح شهرستان خواهیم بود و از این رو وضعیت سطح نارنجی اعلام می شود و همه ادارات و دستگاه ها با لغو مرخصی کارمندان پای کار ستاد بحران شهرستان باشند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.رئیس ستاد بحران شهرستان آستارا اعلام کرد: طبق گزارش هواشناسی از یکشنبه شب شاهد بارش برف و باران شدید در سطح شهرستان خواهیم بود و از این رو وضعیت سطح نارنجی اعلام می شود و همه ادارات و دستگاه ها با لغو مرخصی کارمندان پای کار ستاد بحران شهرستان باشند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

شهاب زاده ادامه داد: با برنامه ریزی درست و پای کار آوردن همه امکانات شهرستان خواهیم توانست از بروز حوادث احتمالی پیش گیری کرد و فلسفه تشکیل این جلسات که با عنوان ستاد بحران تشکیل می شود پیش گیری از بروز بحران در شهرستان است.

فرماندار شهرستان بندری و مرزی آستارا خاطرنشان کرد: در بارش برف اخیر ما شاهد همکاری و همکاری خوب دستگاه های اجرایی شهرستان بودیم و امیدواریم با ادامه روند این همکاری بتوانیم با اقدامات درست و به هنگام هیچ مشکلی برای عموم مردم پیش نیاید.

در ادامه جلسه رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا گفت: سیستم جدید بارشی در راه شهرستان آستارا است، از روز یکشنبه شب شاهد بارش باران در سطح شهر و برف در ارتفاعات و از روز دوشنبه همه شهرستان شاهد بارش برف خواهد بود و از این رو از همه مردم و مسئولان می خواهیم اقدامات پیش گیرانه خود را انجام دهند.

فردین فرتوت نیا افزود: شهرستان آستارا در چند ماه اخیر توانسته است ۱۰ رکورد جدید در زمینه بارش باران، وزش بادهای شدید و همچنین بارش برف ثبت کند و در ۱۰ ماهه سال جاری با هزار و ۵۰۷ میلیمتر بارش باران در سطح آستارا ۶۴ درصد به نسبت سال گذشته افزایش بارش داشته ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات پیش آمده و بارش های چند ماه اخیر شاهد تغییر اقلیم در شهرستان هستیم و در آبان ماه با ۶۷ میلیمتر بارش باران کمترین بارش را در چندسال اخیر به ثبت رسانده ایم و همچنین با دمای ۱۸ درجه سانتی گراد بیشترین میزان افزایش دما در چند سال اخیر را شاهد بودیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha