شوک به امامی در آغاز سومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد

تهران- ایرنا- سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی امروز (چهارشنبه) آغاز شد که یونس امامی یکی از غایبان این اردو است.

به گزارش ایرنا، اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از امروز در کمپ تیم ملی کشتی آغاز شد که محسن کاوه سرمربی تیم ملی ۲۸ ملی‌پوش را به سومین مرحله اردوی آماده سازی دعوت کرد. در لیست کاوه غیبت یونس امامی دارنده ۲ نشان برنز جهان به چشم می‌خورد.

امامی که با کسب نشان طلای وزن ۷۴ کیلوگرم بازی‌های آسیایی از قهرمانی کشور معاف شده بود طبق چرخه به تورنمنت زاگرب دعوت شد. او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف حسین ابوذری (نفر اول قهرمانی کشور) با نتیجه ۴ بر ۴ تن به شکست داد تا شرایط او در چرخه تیم ملی با وجود مدعی جوان پیچیده شود.

ابوذری که عنوان قهرمانی ایران را در کارنامه دارد در فینال مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب برابر جیسون نولف آمریکایی با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

امامی بعد از شکست مقابل حسین ابوذری، در گروه شانس مجدد حاضر نشد و از سوی کادرفنی با ارائه گواهی پزشکی به عوامل برگزارکننده مسابقات، از ادامه مسابقه انصراف داد.

آنچه که مسلم است یکی از علل دعوت نشدن یونس امامی در اردوی تیم ملی، مربوط به مسائل فنی است که نتوانسته در مبارزه‌های اخیر خود در لیگ برتر و تورنمنت زاگرب انتظارات را برآورده سازد. حال به نظر می‌رسد کادر فنی با عدم دعوت از امامی بنا دارند تا او از لحاظ روحی و روانی بتواند خود را آماده حضور در اردو سازد. امامی با وجود نتایج ماه‌های اخیر هنوز این فرصت را دارد تا بتواند با حضور در اردوی تیم ملی نماینده کشورمان در پیکارهای قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک باشد.

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، به عنوان اولین مرحله گزینشی المپیک بود که به ۵ نفر برتر ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس اختصاص داده شد. در این پیکارها تیم ملی کشتی آزاد ایران از سوی رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع ۳ سهمیه در وزن‌های ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم گرفتند و نمایندگان کشورمان باید برای سه سهمیه وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم باید در رقابت‌های پیش رو شرکت کنند.

به این ترتیب رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در بیشکک دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک است که نمایندگان کشورمان باید در آن حضور یابند. این پیکارها از ۳۰ فروردین سال آینده به مدت ۳ روز در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار خواهد شد. آخرین مرحله گزینشی المپیک در سطح جهان نیز از ۱۹ اردیبهشت به مدت ۴ روز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی آسیا هم پیش از انتخابی المپیک در آسیا روزهای ۲۳ تا ۳۰ فروردین در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha