۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85357226
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۷ سکوی تنظیم بازار در استان یزد راه‌اندازی شده است

یزد- ایرنا - سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد از راه اندازی ۶۷ سکوی تنظیم بازار در استان خبر داد و گفت: تعداد این سکوها در روزهای آینده به ۱۰۰ مورد افزایش می یابد.

"محمدرضا پاکدل" روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۲ مورد در شهر یزد، اردکان ۱۹، اشکذر ۶ ، تفت و ابرکوه هم هر کدام پنج سکو راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان در سکوهای تنظیم بازار انجام می‌شود، اظهار کرد: قیمت محصولات عرضه شده در این سکوها به صورت خرده فروشی با قیمت عمده صورت می‌گیرد و حدود ۱۵ تا ۴۰ درصد با قیمت بازار تفاوت دارد.

پاکدل خاطرنشان کرد: شهروندان می‌تواند برای اطلاع از آدرس فروشگاه‌ها و موقعیت مکانی سکوهای تنظیم بازار به سامانه سمن (سامانه مردمی نظارت بر بازار) مراجعه کنند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: نظارت بر سکوهای یاد شده روزانه انجام می شود و اگر فروشگاه سکوی تنظیم بازار نسبت به تعهدات خود عمل نکرده باشد برخورد می شود.

واردات ۲۸ تن گوشت گرم به استان

وی از واردات ۲ محموله گوشت گرم روسی هر کدام به میزان ۱۴ تن به استان خبر داد و گفت: این محموله امروز وارد استان و در سکوهای تنظیم بازار توزیع می شود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد افزود: طوری برنامه ریزی شده که به صورت مکرر و مرتب گوشت گرم وارد استان شود و تمام توان و تلاش بر این است به معیشت مردم کمک شود.

تشکیل رصد خانه کنترل و پایش

پاکدل در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش نرخ تورم در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری با ابتکار استان رصدخانه کنترل پایش استان شکل گرفته است که در این رصدخانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تحلیل های انجام شده در حوزه های مختلف نشان می دهد، تورم ماهانه استان کاملا تحت کنترل است و طی چندماه گذشته نرخ تورم ماهانه استان هم در زیر گروه خوراکی ها و غیرخوراکی ها کاهش یافته و یزد جز استانهای آخر کشور است.

پاکدل با اشاره به اجرای طرح های مدیریت مطلوب‌تر تورم در استان تصریح کرد: استان در سه زیر گروه کالایی شرایط آن به گونه ای بود که باید یک نگاه ویژه‌تر به آنها داشته باشیم.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ درصد تورم استان مربوط به مسکن و انرژی است که در برش کوتاه مدت و بلندمدت استان برنامه های بسیاری دقیقی برای رفع آن تعریف شده است و برای اجرای تک تک برنامه ها وقت گذاشته می شود که در همین مدت اثرات آنها در روند اتفاقاتی که در بازار استان رخ داده ، مشاهده می شود و در نمودارهای ماهانه کاملا مشخص است.

پاکدل اضافه کرد: گروه کالایی دوم خوراکی ها هستند که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تورم استان را تشکیل می دهد که در این گروه، گوشت و میوه شرایط آن مطلوب نیست و رضایت بخش هم نمی باشد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه گوشت قرمز هم به علت شرایط محیطی و اکولوژیکی باید واردات آن صورت گیرد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است تصریح کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شد که نهضت احیا واحدهای دامی راکد صورت گیرد و در تولید دام سبک اقدامات اساسی انجام شود.

وی افزود: براساس تحلیل های انجام شده در گروه کالایی میوه هم علت های افزایش نرخ تورم میوه ریشه یابی شده که نسبت به رفع آنها اقداماتی انجام شده است .

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد ادامه داد: راه اندازی سکوهای تنطیم بازار ، ساماندهی وانت بارهای عرضه میوه و تره بار استان ، شناسایی کسبه خوش انصاف در کارگروه تنظیم بازار استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای کاهش تورم در گروه کالایی خوراکی ها و میوه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha