مکرون: با منتخب مردم آمریکا دست دوستی می‌دهم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه بعد از پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در کارزار درون حزب جمهوری‌خواهان در آیوا، اعلام کرد که از میان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا کسی را به رسمیت می‌شناسد که در انتخابات نهایی این کشور پیروز شود.

به گزارش ایرنا از دیلی‌میل، مکرون درحالی با اولین برد ترامپ در انتخابات اولیه در ایالت قرمز آیوا اقدام به ارسال پیام مودت به او نمود که این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در چند پرونده جنایی در رابطه با ایجاد شائبه تقلب انتخاباتی در سال ۲۰۲۰ متهم است.

به گزارش این نشریه انگلیسی، مکرون در این پیام تصریح کرد: «این فلسفه من است که با هرکه مردم انتخاب کرده باشند دست دوستی می‌دهم».

بر اساس این گزارش، سابقه روابط مکرون-ترامپ افت‌ و خیزهایی داشته است به‌طوری که طی چهار سال هم‌زمانی تصدی ریاست جمهوری هر یک از آنها در کشورشان، لحن او در برابر ترامپ با مماشات‌ همراه بود و گاهی اوقات با «رفیق» خواندن او، در روز باستیل او را به برج ایفل دعوت کرد و در موضوعات حساسی چون "تغییرات آب‌وهوایی"، "مالیات" و "ایران" نیز با او همراهی کرد.

او حتی با تکرار عبارت منتسب به بیسمارک که به ظاهر خوشایند اما در باطن نامطلوب این روابط اشاره دارد، گفته بود «روابط من با ترامپ و بقیه رئیس جمهوری‌های جهان مثل سوسیس می‌ماند، بهتر است از محتوایش چیزی نگویم».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha