۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85356728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: کرانه باختری در آستانه شعله‌ور شدن است

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست با اشاره به عملیات ضدصهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «رعنانا» در شمال تل آویو، آن را به اوضاع کرانه باختری مرتبط دانست و گفت که این منطقه در آستانه شعله ور شدن است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلی با اشاره به عملیات رعنانا در شمال تل آویو، گفت: این نشانه خوبی نیست. کرانه باختری در آستانه شعله ور شدن است.

وی افزود: هر لحظه ممکن است که اوضاع در این منطقه شعله ور شود و این به دلایل متعددی است که مهمترین آن، ناامید شدن فلسطینیان در کرانه باختری از حل مشکلاتشان از راه سیاسی است.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: نتانیاهو مانع از ورود کارگران فلسطینی به اراضی ۴۸ می‌شود که این سبب وخامت اوضاع اقتصادی در کرانه باختری خواهد شد.

وی به نقل از منابع امنیتی آگاه در تل آویو اعلام کرد: با وجود تحولات غزه، هماهنگی عالی میان سرویس های امنیتی رام الله و سرویس های امنیتی اسرائیل وجود دارد. سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان تا این لحظه، فعالان حماس و جهاد را بازداشت می‌کنند.

از سوی دیگر «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به شدت با خواسته آمریکا برای دادن پول به تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت و اعلام کرد: ما احترام زیادی برای آمریکا قائلیم، زیرا بهترین متحد ما در دنیا و دوست واقعی اسرائیل است، اما ما سرنوشتمان را در دست خارجی ها قرار نخواهیم داد. تا زمانی که من وزیر دارایی هستم، یک شیکل هم نخواهم داد.

به گزارش ایرنا، در جریان عملیات ضدصهیونیستی در شهرک رعنانا واقع در شمال تل آویو، یک صهیونیست کشته و شماری دیگر زخمی شدند. این عملیات دوشنبه گذشته رخ داد و در قالب زیرگیری و حمله با سلاح سرد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha