نماینده رئیسی: گروه تماس منطقه‌ای قادر به رسیدگی و حل‌وفصل نگرانی همسایگان افغانستان است

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: گروه تماس منطقه‌ای و دستورکار آن می تواند به صورت گام به گام به نگرانی های همسایگان، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی در مورد افغانستان رسیدگی کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حسن کاظمی قمی پس از دیدارهای دوجانبه خود با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: در ادامه تلاشهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم افغانستان، در اسلام آباد با همتای پاکستانی، وزیر امور خارجه و سایر مقامات این کشور ملاقات کردم.

وی افزود: در این دیدارها تاکید کردم صلح و ثبات منطقه وابسته‌ به صلح و ثبات در افغانستان است و آنچه که می‌تواند به برقراری این صلح کمک کند، ابتکارات منطقه‌ای با محوریت همسایگان ‎افغانستان است.

کاظمی قمی نوشت: در این چارچوب، با مقامات پاکستانی توافق کردیم کشورهای همسایه افغانستان هسته اصلی گروه تماس منطقه‌ای برای افغانستان را تشکیل داده و بسته‌ای از پیشنهادات سازنده را به حکومت سرپرست افغانستان ارائه کنند.

وی افزود: گروه تماس و دستور کار آن قابل گسترش می‌باشد و می تواند به نگرانی های همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی در مورد افغانستان در قالب یک دستور کار مشخص با جدول زمانی منطقی، بصورت گام به گام بپردازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha