ظرفیت شیرین‌سازی آب جزیره تنب بزرگ افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ظرفیت شیرین سازی سایت آب شیرین‌کن جزیره تنب بزرگ از توابع شهرستان بوموسی پس از نصب واحد جدید و اخذ مجوز خرید تضمینی از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه در تشریح افزایش ظرفیت آبرسانی به جزیره تنب بزرگ، با بیان اینکه تلاش دولت سیزدهم در تامین آب آشامیدنی مشترکان و حمایت‌های استاندار هرمزگان باعث تسهیل در عملیاتی شدن این اقدام شد، افزود: با نصب واحد دوم و وارد مدار شدن آن، ظرفیت شیرین‌سازی آب تنب بزرگ به ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، تا پیش از این ظرفیت شیرین‌سازی سایت آب شیرین کن تنب بزرگ یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز بود که یکهزار و ۶۰۰ مترمکعب به آن اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده توسط سرمایه‌گذار پروژه را ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، برای توسعه و بهبود شبکه آبرسانی جزیره بوموسی و تنب بزرگ و اتصال رینگ جزیره به شبکه سراسری ۹۷ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که این تنها بخشی از اقدامات انجام شده دولت مردمی در حوزه آب جزیره بوده است.

جزیره ابوموسی یا بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج‌فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور بوده و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه‌های بین‌المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب‌های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج‌فارس دارای اهمیت بسیاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha