وعده وزیر نیرو در آبرسانی به شهر لافت و ۱۱ روستای قشم محقق شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: وعده وزیر نیرو در سفر به  قشم برای تامین آب شرب شهر لافت و ۱۱ روستای این جزیره مسیر محقق شد و مشترکان این مناطق از آب شیرین‌کن «قشم مولد» تامین آب شدند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وزیر نیرو طی سفر کاری نورزی سال گذشته پس از درخواست مردم قول انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب تولیدی این تاسیسات در راستای ارتقای تامین و پایداری آب مورد نیاز این جزیره را داده بود، افزود: کلنگ اجرای خط انتقال در هفته دولت به دست استاندار هرمزگان به زمین زده شد و قرارداد خرید تضمینی به ظرفیت پنج هزار مترمکعب به امضا رسید.

وی ابراز کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی آبفا، این پروژه مهم آبرسانی تکمیل شد و مردم جزیره قشم شاهد تحقق یکی از وعده های مهم دولت سیزدهم با حمایت‌های وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی و استاندار هرمزگان زودتر از موعد مقرر شدند.

مدیرعامل آبفا هرمزگان ادامه داد: عملیات اجرای خط انتقال از سایت قشم مولد به طول هشت کیلومتر طی روزهای گذشته با انجام عملیات در ۲ نوبت روز و شب به پایان رسید و انتقال آب به مخزن «پی پشت» با موفقیت انجام شد.

وعده وزیر نیرو در آبرسانی به شهر لافت و ۱۱ روستای قشم محقق شد

به گفته وی، در حال حاضر انتقال پنج هزار مترمکعب آب در شبانه روز از سایت قشم مولد برنامه ریزی شده است که باعث بهبود وضعیت آب آشامیدنی جمعیتی افزون‌بر ۱۹ هزار و ۲۹۱ نفر در جزیره قشم خواهد شد.

حمزه‌پور، هزینه اجرای خط انتقال را ۹۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر این هزینه، سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی جهت تولید این میزان آب شیرین افزون‌بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اهمیت آبرسانی این پروژه تا جایی است که مدیرعامل فعلی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مسئولیت قبلی(معاون راهبردی و بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور) در فصل تابستان سالجاری به‌صورت میدانی از این طرح بازدید و بر سرعت بخشی در اجرای آن تاکید کرد که نتیجه قابل قبولی درپی داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان گفت: استاندار هرمزگان ضمن پیگیری جدی قرارداد خرید تضمینی و پشتیبانی در تامین اعتبارات مورد نیاز نقش موثری در به ثمر رسیدن این پروژه مهم و حیاتی داشت.

حمزه پور در پایان گفت: با وارد مدار شدن این ظرفیت، طی دو سال دولت سیزدهم، میزان تولید آب شیرین در این شهرستان به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

جزیره قشم با وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha