روستاهای فارس بر مدار ارتباطات جهانی؛ اتصال ۲۰ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات

شیراز - ایرنا - آخرین آمار مربوط به اتصال روستاهای بالای ۲۰خانوار استان فارس به اینترنت نشان می‌دهد که در روزهای اخیر دسترسی ۲۰روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توسعه زیرساخت اطلاعاتی امن و پایدار ملی که تحت عنوان پروژه‌ای در قالب طرح شبکه ملی اطلاعات در حال اجراست یکی از مهمترین طرح‌ها برای تسریع روند اتصال روستاها به اینترنت به شمار می‌رود.

بدون شک مهم‌ترین هدف این شبکه، برقراری عدالت اجتماعی در تخصیص خدمات مناطق روستایی و شهری است؛ به عبارتی یکی از وعده‌های وزیر ارتباطات در سال ۱۴۰۰ دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پر سرعت بود که طبق آخرین اظهارات او در آذرماه سال جاری، در دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند و ۲هزار روستا نیز باقی مانده که تا پایان سال متصل می‌شوند.

روستاهای کدام استان‌ها بیشترین اتصال به اینترنت را دارند؟

در واقع بیش از پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار طی ۲سال اخیر به اینترنت متصل شدند و بر اساس گزارشات اخیر روستاهای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس بیشترین میزان اتصال به اینترنت را دارند.

این در حالیست که در زمان شروع فعالیت‌های دولت حدود ۶۰۰روستای فارس از امکانات اینترنتی محروم بودند که با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در طول ۲سال گذشته انجام شده تاکنون حدود ۳۴۰ روستا از این مجموع به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.

اتصال ۲۰ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اخیراً هم از اتصال ۲۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی این روستاها به اینترنت پرسرعت همراه با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده و اعلام کرده که با احداث هشت سایت جدید و ارتقای هشت سایت موجود، دسترسی اینترنت پُرسرعت همراه برای ۲۰روستای دیگر با جمعیت پنج هزار و ۲۴۰ نفر در قالب یک هزار و ۵۷۰ خانوار فراهم شده است.

حمید سلیمان پور در این باره افزود: روستاهای چاه سرخ و نعمت آباد از توابع شهرستان ارسنجان، روستاهای ولیدآباد، حسین آباد سرمشهد و حسن آباد آب کنار از توابع شهرستان کازرون، روستای مسیح آباد از توابع شهرستان لارستان و روستای چاه شیرین از توابع شهرستان شیراز روستاهای جدیدی هستند که با بهره‌برداری از شش سایت جدید توسط ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اضافه کرد: روستاهای مظفرآباد و قنات نو از توابع شهرستان خرم بید، روستاهای چاه کندر، گورخر و چاه گونی از توابع شهرستان داراب، روستاهای آب قلات و بردکان از توابع شهرستان فیروزآباد، روستای باروس از توابع شهرستان قیر و کارزین، روستاهای پوسکان، علی آباد موسه لی، کنارمکتب و غریب آباد از توابع شهرستان کازرون و روستای بورکی از توابع شهرستان مرودشت از دیگر روستاهایی هستند که با احداث ۲سایت جدید و ارتقای هشت سایت موجود توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مبلغ هزینه شده برای افتتاح این سایت‌ها را ۴۸میلیارد تومان از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات «USO» اعلام کرد.

با وجود تکاپوی بسیاری که برای اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات شکل گرفته، هنوز هم روستاهایی هستند که از امکانات اینترنتی بهره نمی‌برند و در انتظار اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند؛ لذا نیاز است تدابیر لازم برای اتصال این مناطق به امکانات اینترنتی اتخاذ شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha