پلیس راهور: هدف اصلی «طرح ۱۰»، فرهنگ سازی است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تداوم اجرای طرح ۱۰ پلیس راهنمایی و رانندگی در ساماندهی موتورسواران پایتخت، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح نه «برخورد سلبی» بلکه «فرهنگ سازی» است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ فیروز کشیر روز شنبه درخصوص آخرین آمار از اجرای طرح ۱۰ اضافه کرد: این طرح از ۱۸ دی آغاز شده و تا به امروز یک هزار و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت که راکبان آنها مرتکب تخلف شده بودند، به پارکینگ منتقل شدند.

وی افزود: در چهار روز ابتدایی طرح ۱۰ در سطح شهر، اقدامات و توصیه های فرهنگی و آموزشی را برای راکبان موتورسیکلت انجام داده ایم و در کنار آن هم با تخلفات مشهود برخورد قانونی صورت گرفته و در این راستا یک هزار و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت با کفی به پارکینگ منتقل شده اند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین ۸۱۰ دستگاه موتورسیکلت نیز در اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور به صورت ساعتی در محل توقیف شده است و یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز در طرح موتوریار آموزش های لازم را دریافت کردند.

سرهنگ کشیر همچنین از آشکارسازی ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه موتور سیکلت در اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور پایتخت طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: منظور از آشکار سازی این است که در قسمت عقب موتورسیکلت نوار و برچسب های قرمز رنگ و در قسمت جلو نوار و برچسب های زرد رنگ برداشته می شود تا پلاک و هویت موتور به صورت مشهود برای پلیس مشخص باشد.

چهارشنبه پرترافیک ترین روز تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ هم گفت: عصر چهارشنبه معمولا ترافیک سنگینی را بدلیل بار خروج از شهر شاهد هستیم.

سرهنگ احسان مومنی روز شنبه در این خصوص افزود: بزرگراه نواب به سمت جنوب، بزرگراه شهید همت به سمت غرب، بزرگراه شهید خرازی به سمت غرب، بزرگراه شهید زین‌الدین و بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق و همچنین جاده مخصوص و اتوبان تهران-کرج به سمت غرب نیز در روز چهارشنبه معمولا شلوغ است، چون برخی شهروندان به دلیل تعطیلات آخر هفته از شهر خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: از نظر وضعیت ترافیکی روز پنجشنبه وضعیت بسیار بهتری نسبت به روزهای دیگر در هفته دارد اما در مجموع چهارشنبه عصر پرترافیک ترین روز و ساعت هفته بود.

سرهنگ مومنی درباره تمهیدات راهور برای مدیریت ترافیک در روز شلوغ هفته هم گفت: چهارشنبه عصر عوامل راهور در محورهای خروجی به صورت ویژه مستقر می‌شوند تا اگر حادثه یا خرابی خودرویی منجر به بستن معبری شد، سریعا به موارد رسیدگی شود تا ترافیک سنگین ایجاد نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha