۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85351386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص پروژه مسکن به ۸۰۰ مددجوی بهزیستی خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: تخصیص پروژه برای ۸۰۰ مددجوی این استان در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد.

هادی قافله باشیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج هزار و ۹۴۴ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد حدود یکهزار و ۹۲۰ نفر تاکنون حائز شرایط شدند.

وی افزود: همچنین تخصیص پروژه هزار و ۱۲۰ نفر در جلسه شورای مسکن استان مصوب شد که این تعداد نیز در فاز بعدی اجرا می شود.

قافله باشیان با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: حدود یک هشتم جمعیت استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

وی بر حمایت خیران در راستای ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: از نیکوکاران می خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر آسان سازی طرح مسکن ملی برای مددجویان بهزیستی تاکید کرد و افزود: تسهیلات ساخت مسکن باید برای اقشار کم درآمد و مددجویان بهزیستی با نرخ سود پایین برقرار باشد تا از این مزایا بهره مند شوند.

وی گفت: همچنین برخی از شرایط دریافت مسکن ملی باید برای مددجویان متفاوت از سایر اقشار باشد به طور مثال شرایط ازدواج برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی سخت است که بعضا با سنین بالا نیز مجرد هستند.

مسوول مسکن اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین تهیه آورده برای استفاده از طرح ملی مسکن برای مددجویان سخت است که باید برای قشر مددجو آورده کمتر و اقساطی شود و همچنین از خیران نیز می خواهیم در این زمینه مشارکت داشته باشند تا این قشر نیز سرپناهی برای گذران زندگی داشته باشند.

وی یکی از اولویت های کاری این سازمان حمایتی را تامین مسکن مددجویان عنوان کرد و گفت: ۴۰۴ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در ۹ ماه امسال با مشارکت نیکوکاران و اعتباران این اداره کل صاحب خانه شدند.

قافله باشیان اظهار کرد: ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور برای ساخت، خرید و ودیعه مسکن مددجویان در سال جاری جذب شد.

وی افزود: برنامه ریزی شده است که توسط این نهاد حمایتی امسال ۶۰۴ واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی شود که تاکنون ۴۰۴ واحد تحویل داده شده و مابقی در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا، از سال ۹۰ تاکنون که دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی در خراسان شمالی تشکیل شده است حدود پنج هزار واحد مسکونی برای گروه هدف ساخته و تحویل شده است.

این سازمان حمایتی سال گذشته ۸۰۱ واحد مسکونی با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته و تحویل مددجویان داده است.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت استان ۸۶۳ هزار نفری زیر پوشش این نهاد قرار دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف به ویژه مسکن هستند.

از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha