کتابخانه شهید مطهری اردبیل نیازمند تجهیز است

اردبیل - ایرنا - مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل گفت: این کتابخانه از نظر دسترسی مردم، موقعیت مناسبی دارد و این روزها با توجه به افزایش شمار کتابخوانان نیازمند تجهیز و افزایش تعداد صندلی است.

مجید مهرآذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساعات کار کتابخانه را که قبلا از هفت و نیم صبح تا ۱۹ بود تا ساعت ۲۱ و برای روز پنجشنبه تا ساعت ۲۰ افزایش داده ایم تا مراجعه کنندگان به راحتی و در فضایی آرام مطالعه کنند یا کتاب‌های مدنظر را امانت بگیرند.

وی ادامه داد: آزمون‌های سراسری پیش رو از قبیل کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و کانون وکلای دادگستری نیز در افزایش مراجعات به این کتابخانه تاثیرگذار است و شمار اعضای کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در نیمه اول سال جاری به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

مهرآذر گفت: تجهیزات و امکانات سالن مطالعه به علت استفاده زیاد نیاز به بهینه سازی دارد و از مسئولان امر انتظار داریم با تامین اعتبار لازم نسبت به بهینه سازی امکانات و شاداب سازی فضا و محیط کتابخانه اقدام کنند.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این ۵۰۰ اصله نهال برای کاشت در محوطه و شاداب سازی آن درخواست کرده ایم و با تامین و غرس آنها، فضای سبز محوطه کتابخانه شهید مطهری جلوه بهتری خواهد یافت.

مهرآذر افزود: آمفی تئاتر کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل نیز همچنان فعال است و برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی نظیر محفل شعر و برنامه‌های مناسبتی در آن برگزار می‌شود و تا پایان سال جاری چند برنامه رونمایی و معرفی کتاب‌هایی از نویسندگان استان برگزار خواهیم کرد.

وی درباره وضعیت منابع کتابخانه شهید مطهری اردبیل گفت: منابع ما از نظر کتب تخصصی و مرجع تغییر محسوسی نکرده است و افراد فرهنگی و کتابخوان، برخی از کتاب‌های خود را به این مجموعه اهدا می‌کنند اما اهدای کتاب از سوی افراد دیگر به علت مشکلات مالی و گرانی کاغذ، متوقف شده است آنها ترجیح می‌دهند به جای اهدای کتاب، آن را در بازار بفروشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha