۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85347591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هکتار از بستر رودخانه سیاه آب یک در بهارستان رفع تصرف شد

بهارستان - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان از رفع تصرف یک هکتار از بستر رودخانه سیاه آب یک در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، جواد غفاری روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از منابع آبی و همچنین با تلاش اکیپ گشت و بازرسی آب های سطحی این امور و با دریافت دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی یک هکتار از زمین های بستر و حریم رودخانه سیاه آب یک در نسیم شهر بهارستان رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز با حضور نیروی انتظامی انجام شد، ادامه داد: این عملیات که شامل تخریب هشت مورد از سازه های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه مذکور بود رفع تصرف و همچنین مسیر دسترسی غیرمجاز جهت تخلیه نخاله مرکز پسماند شهرداری نسیم شهر نیز مسدود شد.

این مسئول به افرادی که قصد خرید زمین و یا ساخت و ساز در مجاورت مجاری آب‌های سطحی را دارند، تاکید کرد: قبل از هرگونه اقدام جهت اطلاع از میزان بستر و حریم و ضوابط قانونی آن، به امور منابع آب این امور مراجعه کنند تا از هرگونه سوء استفاده سودجویان و ورود ضرر و زیان به افراد جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha