نخستین درخواست مجوز مرکز منتخب شبانه روزی سلامت کشور در دزفول ثبت شد

دزفول - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: نخستین مرکز منتخب شبانه روزی سلامت کشور در سامانه صدور پروانه‌ها و مؤسسات پزشکی وزارت بهداشت به نام مرکز شهدای سردشت دزفول به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا محمدرضا ابیض روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: این درخواست مجوز مرکز منتخب شبانه روزی توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سامانه صدور پروانه‌ها و مؤسسات پزشکی وزارت بهداشت ثبت شده است.

وی افزود: این مجوز در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرای ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور به منظور برخورداری عادلانه آحاد جامعه صادر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: شهر سردشت با جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر، به چنین مرکزی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی نیاز دارد تا از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی مرکز شهر کاسته شود.

وی افزود: خدماتی از جمله ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، تشخیص درمانی سرپایی، خدمات اورژانس و حوادث ترافیکی و سایر خدمات مامایی و زایمانی در این مرکز خدماتی ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت سوم آبان ماه امسال اعلام کرد به منظور اجرای اسناد بالادستی و برنامه‌های وزارت بهداشت، طی آیین نامه ابلاغی در شهرستان‌های با جمعیت ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر فاقد بیمارستان که تا اولین و نزدیکترین بیمارستان بیش از نیم ساعت با خودرو فاصله داشته باشند، امکان ایجاد و بهره برداری از مراکز منتخب شبانه روزی سلامت در مراکز موجود خدمات جامع سلامت معاونت بهداشتی وجود خواهد داشت.

شهر سردشت با توجه به بعد مسافت بیش از نیم ساعت با شهر دزفول نیازمند ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha