۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85347274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۲۵۰ هکتار از نخلستان‌های آبادان علیه آفت سرخرطومی حنایی پایش شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع و نخلستان‌های این شهرستان علیه آفت سرخرطومی حنایی پایش شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان حسن دشتی‌نژاد روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به قابل‌تشخیص نبودن علائم اولیه حمله آفت سرخرطومی حنایی به نخیلات، در مراحل اولیه آلودگی، پایش مشاهده‌ای از طریق گوش دادن به صدای تغذیه لاروها، حس کردن بوی ترشیدگی، خشک و سفید شدن برگ وسط تنه جوش و پاجوش انجام می‌شود.

وی افزود:همچنین مشاهده فضولات لاروی و شیره فرورفته در قاعده برگ‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و در کنار نصب و پیگیری تله‌های فرومونی سطلی این پایش توسط نخلداران باید به‌طور مستمر انجام شود.

دشتی‌نژاد ادامه داد: پایش چشمی و ثبت نقاط جغرافیایی پایش شده توسط کلینیک گیاه‌ پزشکی طبیعت وکارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با نظارت حفظ نباتات این مدیریت انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با بیان اینکه در سه ماه اخیر نخیلات منطقه به وسعت یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار در آبادان پایش شده بیان کرد: آفت سوسک سر خرطومی حنایی خرما تاکنون در استان به‌صورت قرنطینه است و حضور آفت گزارش نشد.

براساس این گزارش آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

به گزارش ایرنا، نخیلات خوزستان زمینه اشتغال ۲۳هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

خوزستان با تولید ۲۷۷ هزار تن خرما در سال گذشته، رتبه دوم کشور به خود اختصاص داده است.
در سال جاری ۳۰۲ هزار تن خرما از نخیلات استان برداشت شده که این میزان نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha