بیش از ۲۹ هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های اصفهان توقیف است

اصفهان- ایرنا - رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۲۹ هزار و ۷۱۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در پارکینگ‌های شهر اصفهان وجود دارد.

سرهنگ اصغر زارع روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تخلفات موتورسیکلت‌سواران دغدغه جدی برای پلیس است و تلاش‌هایی برای ساماندهی عبور و مرور این دسته از وسایط نقلیه انجام شده است، افزود: یکی از دلایل مراجعه نکردن مردم برای دریافت موتورسیکلت‌ها این است که بدلیل نداشتن مدارک مالکیتی، قابل ترخیص نیستند.

وی اظهار کرد: پلیس راهور فراجا طرح تسهیل ترخیص «موتورسیکلت‌های رسوبی» را از آبان سال ۱۳۹۹ تا آخر فروردین ۱۴۰۱ اجرا و تسهیلاتی از جمله ترخیص با هزینه سال توقیف، اخذ تعهد برای نبود بیمه و گواهینامه ارائه داد که در مدت زمان اجرای طرح و در ادامه تا دی جاری ۶۳ هزار و ۲۵۲ دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌های استان ترخیص شد.

«موتورسیکلت‌های رسوبی» شامل موتورسیکلت‌های توقیف شده توسط پلیس است که بدلیل مراجعه کردن صاحبانشان، در پارکینگ‌ها دچار رسوب و فرسودگی شده‌اند.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۵۷۶ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان وجود دارد و در حالی که عمر مفید موتورسیکلت هشت سال است اما بسیاری از آنها در اصفهان با عمر بیش از ۱۰ سال در حال تردد هستند.

وی افزود: بر همین اساس موتورسیکلت‌های فرسوده‌ای که قابلیت شماره‌گذاری ندارند در صورت توقیف اسقاط می‌شوند.

زارع در باره اقدام قانونی در باره تعیین تکلیف موتورسیکلت‌های رسوبی بیان داشت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مقامات قضایی و سازمان‌های مرتبط با چرخه اسقاط وسائط نقلیه رسوبی تاکنون حکم مالکیت ۶۷ هزار و ۸۵۰ دستگاه موتورسیکلت توقیفی برابر با رای دادگاه به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صادر شده است.

وی اضافه کرد: افراد دارای موتورسیکلت توقیفی در شهر اصفهان به محل پلیس راهور شهرستان قبل از پل راه‌آهن اصفهان و در شهرستان‌ها به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، به گفته معاونت ترافیک شهرداری اصفهان، تعداد موتورسیکلت‌ها در اصفهان ۲۰ درصد خودروها سواری است اما پیمایش سالیانه آنها حدود ۱۱ درصد کل سواری‌هاست بنابراین خسارت آلودگی کل موتورسیکلت‌های اصفهان حدود یک پنجم خودروهاست.

بیش از ۵۰ هزار موتورسیکلت دودزا در استان اصفهان موجود است که باید تبدیل به احسن شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha