۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85344998
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برف و سرما خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85344998
برف و سرما خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی از امشب استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که سبب بارش برف و سرمای محسوس در مناطق مختلف می‌شود. 

مهدی کمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از امشب در استان فعال می شود که سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش برف، کولاک برف و مه در ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: این سامانه بارشی ارتفاعات مناطق سردسیر یعنی شهرستان های راز و جرگلان، مانه، سملقان، بجنورد، شیروان، فاروج، شمال و شرق اسفراین، شمال شهرستان های گرمه و جاجرم را در بر می گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در استان فعال است که با توجه به سرمای هوا، لغزندگی جاده ها، مسدود شدن محورهای مواصلاتی کوهستانی و مه گرفتگی و کاهش دید افقی در جاده ها پیش بینی شده است.

وی گفت: مردم استان در مناطق مختلف یخبندان شبانه و کاهش دمای هوا به میزان چهار تا ۶ درجه سانتیگراد را تا صبح روز دوشنبه پیش بینی می کنند.

کمالی اظهار کرد: شبانه روز گذشته اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین با کمینه دمای منهای ۳.۸ درجه سردترین و همین نقطه با بیشینه دمای ۱۶.۳ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان ثبت شد.

وی افزود: کمینه دمای شهر بجنورد هم در این مدت ۲.۱ درجه و بیشینه دمای آن ۱۲.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha