تداوم چرخه خشونت مسلحانه؛ چندین قربانی بر اثر تیراندازی در دبیرستانی در آمریکا

نیویورک – ایرنا-  مقامات آمریکایی اعلام کردند که روز پنجشنبه به وقت محلی گزارش هایی مبنی بر تیراندازی در دبیرستان پری در ایالات آیووا کرده اند اما بدون اشاره به تعداد مجروحان اعلام کردند که منطقه امن شده است.

به گزارش ایرنا، مقامات دولتی دالاس در ایالت آیووای آمریکا در صفحه فیس بوک خود تایید کردند که پس از دریافت گزارشها، چندین نیروی پلیس به تیراندازی در دبیرستان پری در آیووا در روز پنجشنبه پاسخ دادند و منطقه "امن" شده است.

در این پیام آمده است: "محل ایمن شده است و اداره کلانتری دالاس اطلاعات بیشتری را منتشر خواهد کرد."

بنا به گزارش اداره آمار آمریکا، شهرستان پری حدود ۸ هزار نفر جمعیت دارد. در مدرسه پری - متشکل از دبیرستان، یک مدرسه راهنمایی و یک مدرسه ابتدایی، حدود یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز درس می خوانند.

آدام اینفانت از دفتر کلانتر شهر دالاس گفت که مقامات در ساعت ۷:۳۷ صبح به وقت محلی از تیراندازی در دبیرستان پری در آیووا مطلع شدند.

او گفت که پلیس در عرض هفت دقیقه به محل رسید و چندین مجروح تیراندازی را پیدا کرده است. وی در عین حال تعداد مجروحان و میزان جراحات آنها را اعلام نکرد.

به گزارش ایرنا، سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

این آمار حاکی است که در آمریکا روزانه تقریبا ۱۱۸ نفر به دلیل خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۵ هزار و ۷۳۷ تن نیز در این تیراندازی‌ها زخمی شده‌اند.

نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی پیو هم نشان می‌دهد که افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا، شهروندان این کشور را به خرید و مالکیت سلاح ترغیب کرده، به نحوی که ۷۲ درصد از مردم به دلیل نگرانی از امنیت و به منظور محافظت از خود اسلحه داشته یا قصد خرید آن را دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha