تکذیب گمانه زنی‌ها درخصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبان مجلس از حوزه دزفول

دزفول- ایرنا رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان دزفول با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی درخصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تمام این موارد تکذیب می‌شود چراکه هنوز لیستی از صلاحیت‌ها در حوزه انتخابیه دزفول اعلام نشده است.

فیصل مزرعه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ لیستی درخصوص صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول اعلام نشده و تمام موارد مطرح شده در فضای مجازی کذب است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌هایی که اخبار نادرست منتشر و جامعه را متشنج می‌کنند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

طبق شنیده‌ها نتایج صلاحیت داوطلبان امشب یا فردا صبح به فرمانداری دزفول اعلام می‌شوند.

به گزارش ایرنا شایعاتی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت برخی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول در برخی گروه‌ها و پایگاه‌های خبری منتشر شده بود.

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور ۲۵ آبان تا ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بوده و مقرر شده پاسخ استعلامات و احراز صلاحیت‌ها تا روز جمعه ۱۵ دی ماه به فرمانداری‌ها اعلام شود.

بر این اساس، داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید و یا احراز نشده به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی برای اعتراض فرصت دارند و طبق جدول زمان بندی، این اعتراضات توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه بررسی مجدد می‌شوند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha