اعتصاب کارگران حمل‌ونقل هند پس از توافق با دولت به پایان رسید

تهران- ایرنا- اعتصاب سراسری کامیون‌داران و کارگران بخش حمل‌ونقل هند پس از مذاکره با دولت لغو شد؛ کارگران خواستار ابطال قانون جدید تصویب شده در مجلس هند بودند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، اعتصاب رانندگان اتوبوس، کامیون و تانکر در سراسر هند پس از دو روز، با توافق مقامات دولتی دهلی‌نو مبنی بر اجرا نشدن قوانین جدید تا زمانی که مذاکرات بیشتر انجام شود، لغو شد. دیروز سه‌شنبه در دومین روز اعتصاب، عرضه‌ بنزین و گازوئیل در سراسر ایالت‌های هند کاهش یافت.

این اعتصاب که رسانه های هندی در برابر آن سکوت کرده و کمتر به آن پرداختند، نظم شهری را در برخی از ایالت‌ها به هم ریخت و در سوخت‌رسانی نیز اختلال به وجود آورد.

رانندگان کامیون ها، اتوبوس ها و تانکرها در اعتراض به قانون جدید برای تصادفات جاده ای شدید که مجازات را تا ۱۰ سال حبس یا حداکثر ۷۰۰ هزار روپیه (۸۴۰۵ دلار) جریمه افزایش می داد، اعتصاب سه روزه را آغاز کرده بودند.

روز سه شنبه، دولت هند اعلام کرد: این قوانین تنها پس از مشورت با اتحادیه حمل و نقل موتوری هند (AIMTC)، اجرایی خواهد شد.

دهلی نو در بیانیه ای گفت: دولت تاکید می کند که این قوانین و مقررات جدید هنوز اجرایی نشده، ما از اتحادیه حمل و نقل موتوری هند و همه رانندگان درخواست می کنیم که به سر کار خود بازگردند.

رسانه های محلی گزارش دادند: به گفته معترضان این ماده که بخشی از قانون کیفری جدید است و جایگزین قانون مجازات هند (IPC) در دوران استعمار می شود، می تواند منجر به آزار رانندگان شود.

بال مالکیت سینگ، رئیس اتحادیه حمل و نقل موتوری به رسانه های محلی گفت: همه مسائل پس از جلسه با دولت حل شده است و از رانندگان خواست تا کار خود را از سر بگیرند.

جایگاه های سوخت که با صف های طولانی مواجه شده بود مدت کوتاهی پس از لغو اعتصاب، خلوت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha