شهید سلیمانی، پرچم‌دار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن

زاهدان- ایرنا- شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی در سپهر سیاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل هماهنگی ۲ بال دیپلماسی و میدان، عمل می‌کرد و محصول تلاش سردار دل‌ها در عرصه میدان و دیپلماسی عزت‌آفرینی برای کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ملت‌های آزاده منطقه بود.

به گزارش ایرنا، چهار سال از روزی که بزرگ‌ترین فرمانده مبارزه با تروریست‌ها، توسط منفورترین ارتش جهان به شهادت رسید می‌گذرد؛ در همه روزهای پس از شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، آزادی‌خواهان بیشتری از سراسر جهان باشخصیت او آشنا شدند و حالا همه می‌دانند حاج‌قاسم تأثیرگذارترین مرد میدان مقاومت بود.

۱۳ دی‌ماه یادآور بزرگ‌مردی است که به دست پهپادهای دشمن در سوریه به شهادت رسید؛ سردار حاج‌قاسم سلیمانی از آن دست قهرمانانی است که برای همیشه تاریخ در دل و ذهن این ملت جا خوش کرده و دلاورمردی‌ها و رشادت‌ها و شجاعت زبانزدش ثبت و ضبط خواهد شد.

شهادت‌طلبی، شجاعت، اخلاص و بی ادعایی، ولایت‌مداری و همراهی با مقام معظم رهبری از ویژگی شاخص شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی است که باید این ویژگی‌ها الگو و چراغ راه جوانان باشد

شهادت‌طلبی، شجاعت، اخلاص و بی ادعایی، ولایت‌مداری و همراهی با رهبر معظم انقلاب از ویژگی شاخص شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی است که باید این ویژگی‌ها الگو و چراغ راه جوانان باشد.

حاج‌قاسم تا ابد در دل‌های مردم ایران و همه آزادگان جهان جای دارد باید با صدایی بلند و رسا به همه جهانیان گفت که ما در بستر خوابی ناز فرو غلتیده بودیم که سردار دل‌ها از میان ما رفت، ولی یاد و نامش تا سالیان سال نسل به نسل به آیندگان منتقل خواهد شد و بی‌گمان نسل‌های بعدی دلاور مردانگی‌های این بزرگ‌مرد ایرانی را می‌ستایند و برای پاسداری از راه شرافتمندانه‌اش جانانه یاد و نامش را زنده و جاویدان خواهند ساخت.

حاج‌قاسم سلیمانی را اگر نمی‌شناسید؛ باید بدانید که او تنها مرد بزرگی بود که نامش لرزه به تن هر دشمنی می‌انداخت و باعث وحشت آنان می‌شد همان کسانی که هیچ‌گاه به خود اجازه ندادند، سردار ایرانی را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی مورد هدف قرار دهند چرا که نام این بزرگ‌مرد چنان وحشتی به جان جهانیان و دشمن خون‌خواه ایران و ایرانی انداخته بود که چنین جرأتی را هیچ‌گاه از خود بروز نداند.

شهید سلیمانی، پرچم‌دار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن

حاج‌قاسم، نماد محور مقاومت

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان پیرامون چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، بیان کرد: این شهید والامقام که از او به نام سردار دل‌ها یاد می‌شود با داشتن اندیشه نظامی، تفکر راهبُردی و راهبردی و به‌مانند یک دیپلمات باهوش، به‌عنوان نیروی فعال در سیاست خارجی کشورمان نقشی مهم ایفا می‌کرد.

مجتبی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، او نماد محور مقاومت بود که پایه‌های جمهوری اسلامی با اتکا به رهبری و وحدت، بر آن بنا شده است.

وی ادامه داد: سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در تمامی دوران فعالیت منطقه‌ای خود در راستای صلح و تثبیت امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه، اقدام به شناسایی هسته‌های خودجوش مقاومت در منطقه و برقراری ارتباط با آن‌ها کرد و باهویت بخشی به محور مقاومت، ایجاد خط مقاومت، شبکه‌سازی نیروهای محلی و بومی و هدایت در میدان موفق به تحکیم و توسعه این محور شد.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سردار سلیمانی به‌عنوان یک فرمانده توانمند با شخصیتی کاریزماتیک و تأثیرگذار توانسته بود با ایجاد همدلی و هماهنگی گروه‌های مقاومت در لبنان، عراق، سوریه، یمن و فلسطین از پیشروی جریان تکفیری جلوگیری کرده و از تجزیه این کشورها و دستیابی محور شرارت و استکبار به اهداف شوم منطقه‌ای جلوگیری کند.

شهید سلیمانی، پرچم‌دار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن

سردار سلیمانی عامل مهم خنثی‌سازی توطئه دشمنان اسلام

وی گفت: شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس، با تمام وجود در تمام صحنه‌ها در میدان بود و بعد از آن نیز جهاد و مبارزه را به هیچ دلیلی و بدون هیچ چشم داشت سیاسی و حتی بدون ذره‌ای تعلقات حزبی و گروهی کنار نگذاشت و خود را به هیچ گروهی محدود نکرد و به همه جریانات مورد قبول نظام، صمیمانه وفادار بود و به همه احترام می‌گذاشت.

شجاعی تأکید کرد: شهید حاج‌قاسم در صحنه بین‌المللی و جهانی نیز از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود؛ زیرا نماد حضور یک مجاهد انقلابی در عرصه بین‌الملل بود که همه جریانات سیاسی بین‌المللی از وی به‌عنوان کسی که صلح و آرامش منطقه را از طریق دفع اشراری مثل داعش دنبال، و هزینه‌های زیادی را تحمل کرد تا بتواند باریشه کن کردن عوامل شرارت، صلح و امنیت را به منطقه برگرداند یاد می‌کنند.

شهادت سردار دل‌ها «حاج قاسم» را به الگو و اسطوره‌ای بزرگ در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد تا حتی از اسم و عکسش هم هراس داشته باشند

وی افزود: از طرفی بدون شک آنچه فراتر از نقش‌آفرینی‌های شهید سلیمانی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری منجر به مقبولیت جهانی ایشان شده بود در حقیقت اخلاص، صداقت و معنویت‌گرایی آن شهید بود که سربلندی و پیروزی مدافعان حرم بر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در دهه اخیر در خاورمیانه را رقم زد.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر چه آمریکا، دشمنان انقلاب و مقاومت اسلامی با محاسبه‌ای غلط به دنبال سرکوب کردن جهاد و مقاومت برای مبارزه دائمی و قاطع با سیاست‌ها و راهبردهای ضدبشری سلطه و استکبار در منطقه بودند، اما شهادت سردار دل‌ها وی را به الگو و اسطوره‌ای بزرگ در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد تا حتی از اسم و عکسش هم هراس داشته باشند.

وی گفت: یقیناً رهاوردهای شهادت شهید سلیمانی نیز نشان داد که انقلاب اسلامی همچنان زنده و پویاست و ملت ایران در پرتو ولایت و وحدت ملی قدرتمند و باز تولید شده پس از شهادت حاج‌قاسم، در اوج اقتدار و عظمت پیش می‌رود.

شجاعی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در دوران فرماندهی شهید سلیمانی در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، تکثیر گروه‌های مقاومت در منطقه بود که عامل مهم ناکامی آمریکا در تعقیب اهداف خاورمیانه خود علل متعددی داشته است، اما یکی از مهمترین دلایل آن نقش ممتاز فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در نقطه عطف‌های منطقه غرب آسیا بود.

شهید سلیمانی، پرچم‌دار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن

مکتب «حاج‌قاسم» بهترین الگو برای جوانان

وی تصریح کرد: با الهام‌بخشی مکتب حاج‌قاسم سلیمانی امروز در فلسطین نسل جدیدی از گروه‌های مقاومت شکل‌گرفته‌اند که عملیات مقاومت را به درون اراضی اشغالی تسری داده و در عراق گروه‌های متعددی قائل به اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور هستند و در لبنان و یمن و سوریه تقویت محور مقاومت صرفاً در قالب تکثیر این گروه‌ها انجام نشد، بلکه انسجام، یکپارچگی و شبکه‌ای عمل‌کردن این گروه‌ها اهمیت بسیاری دارد که نمونه آن را در مبارزات اخیر جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها در منطقه می‌توان مشاهده کرد.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با بررسی مکتب شهید سلیمانی به‌عنوان مکتب جهان‌شمول و به‌عنوان یک الگوساز در دستگاه دیپلماسی، کشور می‌تواند در جهت افزایش اقتدار کشور به‌عنوان یک ضرورت اساسی در جامعه امروزی مطرح شود.

وی گفت: شهید سلیمانی در سپهر سیاست جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل هماهنگی ۲ بال دیپلماسی و میدان، عمل می‌کرد و محصول تلاش سردار دل‌ها در عرصه میدان و دیپلماسی عزت‌آفرینی برای کشور و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ملت‌های آزاده منطقه بود.

شجاعی تأکید کرد: این شهید بزرگوار موفق شد «مکتب سلیمانی» را بر پایه اصولی چون برنامه‌ریزی راهبردی، بصیرت و مقابله با دشمنان از طریق اندیشه، فرهنگ و ایمان تأسیس کند و هزاران جوان از سرتاسر دنیا را به خود جذب کند که ضمن پایبندی به اصول آن، درس‌هایش را عملی سازند.

شهید سلیمانی، پرچم‌دار خنثی‌سازی نقشه‌های دشمن

ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین‌المللی

به گفته وی؛ شهید سلیمانی رهبر و الگوی همه این جوانان است، حاج‌قاسم قهرمان شجاع و رهبر برجسته‌ای بود که پرچم حق را در نقاط مختلف جهان برافراشت.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شهید سلیمانی در تداوم تقویت جبهه مقاومت و ایجاد صلح عادلانه که از آن تعبیر به صلح حقیقی می‌شود، ضمن تقویت نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین برای احقاق حقوق خود در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس، با ظهور داعش در منطقه و جنایات و خشونت‌های غیر قابل باور آن، با دعوت مقامات رسمی سوریه و عراق و تأیید رهبری معظم انقلاب اسلامی برای کمک به این کشورها اقدام کرد و نقش اساسی در ریشه کردن تروریسم و داعش در منطقه و برقراری مجدد صلح و ثبات در عراق و سوریه داشت و در مسیر استقرار صلح عادلانه در منطقه جان خویش را فدا کرد.

وی ادامه داد: آنچه قاسم سلیمانی از ایستادن در کنار ملت‌های مظلوم منطقه دنبال می‌کرد، ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه بود؛ بنابراین ترور او توسط تروریسم دولتی آمریکا نه‌تنها در راستای حذف یک جنگ‌طلب و خون‌ریز نبود، بلکه اقدام ناقض با قوانین بین‌المللی از سوی یک کشور حامی تروریسم در قبال قهرمانی بود که قدرت او را در منطقه به چالش کشیده بود و برای بازگشت صلح و ثبات به منطقه و جلوگیری از ریخته شدن خون‌های بیشتری از مردم سوریه، عراق و افغانستان مجاهدت می‌کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha